کلاس سوم ابتدایی

جمله سازی با کلمات درس کوشا و نوشا کلاس دوم

در این مطلب از سایت موضوع، جمله سازی با کلمات درس کوشا و نوشا کلاس دوم برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

📌 جمله سازی با کلمه (اسم) برای کلاس دوم 📌

  1. اسم من روی دفترم نوشته شده است.
  2. معلم از من پرسید که اسم دوستت چیست.
  3. اسم این گل زیبا رز است.
  4. مادرم یک اسم قشنگ برای خواهرم انتخاب کرد.
  5. آیا می‌دانی اسم این پرنده چیست؟
  6. در کلاس همه اسم خود را روی تابلو نوشتند.
  7. اسم این کتاب خیلی جذاب و جالب است.
  8. پدرم اسم نویسنده را روی جلد کتاب خواند.
  9. آیا می‌توانی اسم کشورهایی که می‌شناسی را بگویی؟
  10. معلم گفت هر دانش‌آموز باید اسم خود را بلند بگوید.

📌 جمله سازی با کلمه (غیر از) برای کلاس دوم 📌

  1. من همه خوراکی‌ها را دوست دارم، غیر از غذاهای خیلی تند.
  2. همه بچه‌ها به پارک رفتند، غیر از علی که بیمار بود.
  3. او همه کتاب‌هایش را خواند، غیر از کتاب ریاضی.
  4. همه میوه‌ها را دوست دارم، غیر از پرتقال.
  5. من همه رنگ‌ها را می‌پوشم، غیر از رنگ سیاه.
  6. همه به اردو آمدند، غیر از مریم که دیر رسید.
  7. همه کارها را انجام دادم، غیر از تمیز کردن اتاقم.
  8. او همه بازی‌ها را بلد است، غیر از شطرنج.
  9. همه در مسابقه شرکت کردند، غیر از رضا که پایش آسیب دیده بود.
  10. همه گل‌ها در باغ باز شده‌اند، غیر از یک گل کوچک.

📌 جمله سازی با کلمه (ترک کردند) برای کلاس دوم 📌

  1. پرندگان لانه خود را ترک کردند و به جای دیگری رفتند.
  2. بچه‌ها پس از زنگ آخر مدرسه را ترک کردند.
  3. مسافران ایستگاه قطار را ترک کردند و سوار قطار شدند.
  4. حیوانات به دلیل آتش‌سوزی جنگل را ترک کردند.
  5. سربازان قلعه قدیمی را ترک کردند و به شهر بازگشتند.
  6. مردم به دلیل سیل خانه‌هایشان را ترک کردند.
  7. دوستان بعد از بازی، زمین فوتبال را ترک کردند.
  8. خانواده برای مسافرت خانه را ترک کردند.
  9. گردشگران بعد از پایان بازدید، موزه را ترک کردند.
  10. ماهی‌ها آب‌های آلوده را ترک کردند و به جای تمیزتری رفتند.

📌 جمله سازی با کلمه (تلاش) برای کلاس دوم 📌

  1. با تلاش می‌توانیم به هدف‌های خود برسیم.
  2. دانش‌آموزان با تلاش زیاد درس‌هایشان را یاد گرفتند.
  3. برای موفقیت، باید همیشه تلاش کنیم.
  4. معلم از تلاش بچه‌ها در کلاس خوشحال شد.
  5. تلاش کردن باعث می‌شود قوی‌تر شویم.
  6. او با تلاش زیاد توانست دوچرخه‌سواری یاد بگیرد.
  7. پدرم گفت: «با تلاش می‌توانی نقاشی قشنگی بکشی.»
  8. پرنده‌ها با تلاش لانه‌های خود را می‌سازند.
  9. علی با تلاش زیاد در مسابقه اول شد.
  10. همه‌ی ما باید با تلاش به هم کمک کنیم.

📌 جمله سازی با کلمه (آموختن) برای کلاس دوم 📌

  1. آموختن چیزهای جدید همیشه لذت‌بخش است.
  2. بچه‌ها در مدرسه مشغول آموختن درس‌های تازه هستند.
  3. آموختن زبان جدید به ما کمک می‌کند با دیگران صحبت کنیم.
  4. علی از پدرش آموختن کارهای خوب را یاد گرفت.
  5. معلم ما درباره اهمیت آموختن به ما صحبت کرد.
  6. کتاب‌ها ابزار خوبی برای آموختن دانش هستند.
  7. آموختن هنرهای مختلف باعث شادی انسان می‌شود.
  8. با آموختن ریاضی، می‌توانیم مسائل سخت را حل کنیم.
  9. مادر همیشه به من می‌گوید که آموختن بهترین کار است.
  10. در هر سنی می‌توان به آموختن مطالب جدید پرداخت.

📌 جمله سازی با کلمه (مهربان) برای کلاس دوم 📌

  1. مادرم همیشه با من خیلی مهربان است.
  2. معلم مهربان ما به همه بچه‌ها کمک می‌کند.
  3. خواهرم یک دوست مهربان برای من است.
  4. پدر مهربان من هر روز برایم قصه می‌گوید.
  5. یک دوست مهربان همیشه به دیگران کمک می‌کند.
  6. خداوند از همه موجودات دنیا مهربان‌تر است.
  7. پرستار مهربان به بیماران کمک می‌کند تا حالشان بهتر شود.
  8. پدربزرگم خیلی مهربان است و همیشه برایم خوراکی می‌خرد.
  9. انسان‌های مهربان باعث خوشحالی دیگران می‌شوند.
  10. اگر با حیوانات مهربان باشیم، آن‌ها از ما نمی‌ترسند.

📌 جمله سازی با کلمه (سرانجام) برای کلاس دوم 📌

  1. سرانجام خورشید از پشت ابرها بیرون آمد.
  2. ما سرانجام به مقصد خود رسیدیم.
  3. او سرانجام توانست دوچرخه‌سواری یاد بگیرد.
  4. پس از تلاش زیاد، سرانجام در مسابقه برنده شدیم.
  5. سرانجام بعد از باران، رنگین‌کمان ظاهر شد.
  6. کتاب را خواندم و سرانجام داستان را فهمیدم.
  7. بعد از انتظار طولانی، سرانجام اتوبوس آمد.
  8. سرانجام امتحان تمام شد و همه خوشحال شدند.
  9. او خیلی تلاش کرد و سرانجام در کارش موفق شد.
  10. ما به کوه رفتیم و سرانجام به قله رسیدیم.

📌 جمله سازی با کلمه (توانا) برای کلاس دوم 📌

  1. علی دانش‌آموزی توانا در حل مسائل ریاضی است.
  2. هر کسی که تمرین کند، توانا می‌شود.
  3. یک دوست توانا همیشه به دیگران کمک می‌کند.
  4. پدرم در کار تعمیر وسایل خیلی توانا است.
  5. معلم ما در توضیح درس‌ها توانا و مهربان است.
  6. ورزشکاران توانا به خوبی در مسابقات برنده می‌شوند.
  7. یک فرد توانا هرگز از مشکلات نمی‌ترسد.
  8. مادر من در آشپزی خیلی توانا است.
  9. توانا بودن یعنی تلاش و پشتکار داشتن.
  10. برای تبدیل شدن به یک نقاش توانا باید زیاد تمرین کرد.

📌 جمله سازی با کلمه (شبیه) برای کلاس دوم 📌

  1. این گل خیلی شبیه گل رز است.
  2. صورت ماه در شب شبیه یک دایره است.
  3. خواهرم شبیه مادرم حرف می‌زند.
  4. این نقاشی شبیه یک پروانه زیبا است.
  5. برادرم شبیه پدرمان راه می‌رود.
  6. صدای باد شبیه نغمه پرندگان به نظر می‌رسد.
  7. این دو کتاب جلدشان شبیه هم است.
  8. خنده تو شبیه خنده دوست قدیمی‌ام است.
  9. این ابرها در آسمان شبیه گوسفندهای سفید هستند.
  10. لباس من و دوستم شبیه هم است و همه اشتباه می‌گیرند.

📌 جمله سازی با کلمه (یا بگیرید) برای کلاس دوم 📌

  1. شما باید در مدرسه یاد بگیرید که چگونه بخوانید.
  2. من می‌خواهم چگونه دوچرخه سواری یاد بگیرید.
  3. معلم به ما گفت که باید در کلاس یاد بگیرید چطور درست بنویسیم.
  4. شما می‌توانید در خانه یاد بگیرید چطور آشپزی کنید.
  5. اگر تلاش کنید، می‌توانید در نقاشی یاد بگیرید.
  6. من می‌خواهم در تابستان شنا یاد بگیرید.
  7. او باید در مدرسه یاد بگیرید که چگونه با دوستانش بازی کند.
  8. همیشه باید چیزهای جدید را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.
  9. می‌توانید در اینترنت یاد بگیرید که چطور کامپیوتر کار می‌کند.
  10. وقتی بزرگتر شدیم، می‌توانیم بیشتر زبان‌های مختلف را یاد بگیرید.

📌 جمله سازی با کلمه (علم) برای کلاس دوم 📌

  1. علم به ما کمک می‌کند تا چیزهای جدید یاد بگیریم.
  2. معلم در کلاس علم را به ما آموزش می‌دهد.
  3. علم دنیای جدیدی از اطلاعات را برای ما باز می‌کند.
  4. علم به ما می‌آموزد که چگونه به طبیعت کمک کنیم.
  5. با علم می‌توانیم مشکلات زیادی را حل کنیم.
  6. علم باعث می‌شود که زندگی بهتر و راحت‌تر شود.
  7. کتاب‌های علم پر از اطلاعات جالب هستند.
  8. من علاقه زیادی به یادگیری علم دارم.
  9. علم به ما نشان می‌دهد که چگونه ستارگان در آسمان حرکت می‌کنند.
  10. علم باعث می‌شود که ما جهان را بهتر درک کنیم.

📌 جمله سازی با کلمه (قبول کردند) برای کلاس دوم 📌

  1. معلم درس جدید را به خوبی توضیح داد و بچه‌ها قبول کردند.
  2. دوستانم بازی کردن با من را قبول کردند.
  3. خانواده‌ام تصمیم گرفتند و پیشنهاد من را قبول کردند.
  4. معلم درخواست کمک من را قبول کردند.
  5. من به پیشنهاد دوستم پاسخ مثبت دادم و او هم آن را قبول کردند.
  6. مدیر مدرسه درخواست من برای تعطیلی زودتر را قبول کردند.
  7. آنها برای رفتن به پارک با من قبول کردند.
  8. وقتی به آنها گفتم که می‌خواهم کتابی بخوانم، همه قبول کردند.
  9. معلم به سوال من جواب داد و من آن را قبول کردند.
  10. والدینم اجازه دادند و من قبول کردند که در مسابقه شرکت کنم.

📌 جمله سازی با کلمه (آزاد) برای کلاس دوم 📌

  1. من بعد از انجام تکالیف، آزاد شدم و می‌توانم بازی کنم.
  2. در مدرسه، همه بچه‌ها آزاد هستند تا انتخاب کنند که چه بازی‌ای کنند.
  3. در تعطیلات، همه ما آزاد هستیم و می‌توانیم به سفر برویم.
  4. در دنیای بیرون، پرندگان می‌توانند آزاد پرواز کنند.
  5. وقتی به حیاط می‌روم، احساس می‌کنم که آزاد هستم.
  6. پس از پایان امتحان، دانش‌آموزان آزاد می‌شوند.
  7. در طبیعت، حیوانات آزاد در کنار هم زندگی می‌کنند.
  8. من وقتی در پارک هستم، احساس می‌کنم که آزاد هستم.
  9. در هنگام بازی، همه بچه‌ها باید احساس کنند که آزاد هستند.
  10. وقتی به کنار دریا می‌روم، احساس می‌کنم که آزاد هستم.

📌 جمله سازی با کلمه (یاد بدهد) برای کلاس دوم 📌

  1. معلم می‌خواهد به ما یاد بدهد چگونه نقاشی کنیم.
  2. مادر همیشه به من یاد می‌دهد که چگونه لباس‌های خود را مرتب کنم.
  3. پدر به من یاد می‌دهد که چگونه دوچرخه سواری کنم.
  4. معلم به بچه‌ها یاد می‌دهد که چگونه نوشتن را یاد بگیرند.
  5. مربی به بچه‌ها یاد می‌دهد که چگونه فوتبال بازی کنند.
  6. من می‌خواهم مادرم به من یاد بدهد که چگونه کیک درست کنم.
  7. معلم ریاضی به ما یاد می‌دهد چطور مسأله‌های سخت را حل کنیم.
  8. پدر می‌خواهد به من یاد بدهد چگونه ماشین را بشویم.
  9. معلم انگلیسی می‌خواهد به ما یاد بدهد که چگونه جملات انگلیسی بسازیم.
  10. مادر به من یاد می‌دهد که چگونه کتاب‌های خود را مرتب کنم.

📌 جمله سازی با کلمه (لانه) برای کلاس دوم 📌

  1. پرنده‌ها در لانه‌های خود تخم گذاشته‌اند.
  2. خرگوش‌ها در لانه‌هایشان پنهان می‌شوند.
  3. موش‌ها در زیر زمین لانه دارند.
  4. وقتی باران می‌بارد، سگ‌ها به لانه خود می‌روند.
  5. این گنجشک در لانه خود آواز می‌خواند.
  6. درخت بلند لانه‌ی پرندگان است.
  7. درختان در کنار رودخانه لانه‌ی زیادی دارند.
  8. گربه‌ها در لانه‌های گرم و نرم استراحت می‌کنند.
  9. هر حیوانی یک لانه برای زندگی دارد.
  10. بچه‌­های پرنده در لانه منتظر مادرشان هستند.

📌 جمله سازی با کلمه (برنا) برای کلاس دوم 📌

کلمه برنا به معنی جوان است.

  1. برنا بچه‌ای شاد و مهربان است.
  2. برنا همیشه در مدرسه درس‌هایش را به خوبی می‌خواند.
  3. مادر به برنا یک کتاب جدید هدیه داد.
  4. برنا در باغچه گل‌ها را آبیاری می‌کند.
  5. همه می‌گویند که برنا کودک باهوش و پرانرژی است.
  6. برنا با دوستانش به پارک می‌رود.
  7. در مدرسه، برنا همیشه اولین نفر است که به سوالات پاسخ می‌دهد.
  8. برنا از کمک کردن به دیگران لذت می‌برد.
  9. وقتی برنا به خانه می‌آید، با شوق از مدرسه صحبت می‌کند.
  10. برنا به حیوانات خیلی علاقه دارد و همیشه از آنها مراقبت می‌کند.

در پایان، جمله‌سازی یکی از مهارت‌های مهم در یادگیری زبان است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا افکار و ایده‌های خود را به‌طور واضح و مرتب بیان کنند. در نتیجه، یادگیری جمله‌سازی نه تنها در تکمیل جملات و نوشتن متون کمک می‌کند، بلکه به فهم بهتر زبان و ارتباطات شفاهی نیز می‌انجامد.

امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

نظر شما برای ما ارزشمند است، چون هر فکر جدید می‌تواند درختی از خلاقیت و پیشرفت بکارد.

به این مقاله امتیاز دهید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا