کلاس سوم ابتدایی
جمله سازی با کلمات درس کوشا و نوشا کلاس دوم
در این مطلب از سایت موضوع، جمله سازی با کلمات درس کوشا و نوشا کلاس دوم برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.
📌 جمله سازی با کلمه (اسم) برای کلاس دوم 📌
- اسم من روی دفترم نوشته شده است.
- معلم از من پرسید که اسم دوستت چیست.
- اسم این گل زیبا رز است.
- مادرم یک اسم قشنگ برای خواهرم انتخاب کرد.
- آیا میدانی اسم این پرنده چیست؟
- در کلاس همه اسم خود را روی تابلو نوشتند.
- اسم این کتاب خیلی جذاب و جالب است.
- پدرم اسم نویسنده را روی جلد کتاب خواند.
- آیا میتوانی اسم کشورهایی که میشناسی را بگویی؟
- معلم گفت هر دانشآموز باید اسم خود را بلند بگوید.
📌 جمله سازی با کلمه (غیر از) برای کلاس دوم 📌
- من همه خوراکیها را دوست دارم، غیر از غذاهای خیلی تند.
- همه بچهها به پارک رفتند، غیر از علی که بیمار بود.
- او همه کتابهایش را خواند، غیر از کتاب ریاضی.
- همه میوهها را دوست دارم، غیر از پرتقال.
- من همه رنگها را میپوشم، غیر از رنگ سیاه.
- همه به اردو آمدند، غیر از مریم که دیر رسید.
- همه کارها را انجام دادم، غیر از تمیز کردن اتاقم.
- او همه بازیها را بلد است، غیر از شطرنج.
- همه در مسابقه شرکت کردند، غیر از رضا که پایش آسیب دیده بود.
- همه گلها در باغ باز شدهاند، غیر از یک گل کوچک.
📌 جمله سازی با کلمه (ترک کردند) برای کلاس دوم 📌
- پرندگان لانه خود را ترک کردند و به جای دیگری رفتند.
- بچهها پس از زنگ آخر مدرسه را ترک کردند.
- مسافران ایستگاه قطار را ترک کردند و سوار قطار شدند.
- حیوانات به دلیل آتشسوزی جنگل را ترک کردند.
- سربازان قلعه قدیمی را ترک کردند و به شهر بازگشتند.
- مردم به دلیل سیل خانههایشان را ترک کردند.
- دوستان بعد از بازی، زمین فوتبال را ترک کردند.
- خانواده برای مسافرت خانه را ترک کردند.
- گردشگران بعد از پایان بازدید، موزه را ترک کردند.
- ماهیها آبهای آلوده را ترک کردند و به جای تمیزتری رفتند.
📌 جمله سازی با کلمه (تلاش) برای کلاس دوم 📌
- با تلاش میتوانیم به هدفهای خود برسیم.
- دانشآموزان با تلاش زیاد درسهایشان را یاد گرفتند.
- برای موفقیت، باید همیشه تلاش کنیم.
- معلم از تلاش بچهها در کلاس خوشحال شد.
- تلاش کردن باعث میشود قویتر شویم.
- او با تلاش زیاد توانست دوچرخهسواری یاد بگیرد.
- پدرم گفت: «با تلاش میتوانی نقاشی قشنگی بکشی.»
- پرندهها با تلاش لانههای خود را میسازند.
- علی با تلاش زیاد در مسابقه اول شد.
- همهی ما باید با تلاش به هم کمک کنیم.
📌 جمله سازی با کلمه (آموختن) برای کلاس دوم 📌
- آموختن چیزهای جدید همیشه لذتبخش است.
- بچهها در مدرسه مشغول آموختن درسهای تازه هستند.
- آموختن زبان جدید به ما کمک میکند با دیگران صحبت کنیم.
- علی از پدرش آموختن کارهای خوب را یاد گرفت.
- معلم ما درباره اهمیت آموختن به ما صحبت کرد.
- کتابها ابزار خوبی برای آموختن دانش هستند.
- آموختن هنرهای مختلف باعث شادی انسان میشود.
- با آموختن ریاضی، میتوانیم مسائل سخت را حل کنیم.
- مادر همیشه به من میگوید که آموختن بهترین کار است.
- در هر سنی میتوان به آموختن مطالب جدید پرداخت.
📌 جمله سازی با کلمه (مهربان) برای کلاس دوم 📌
- مادرم همیشه با من خیلی مهربان است.
- معلم مهربان ما به همه بچهها کمک میکند.
- خواهرم یک دوست مهربان برای من است.
- پدر مهربان من هر روز برایم قصه میگوید.
- یک دوست مهربان همیشه به دیگران کمک میکند.
- خداوند از همه موجودات دنیا مهربانتر است.
- پرستار مهربان به بیماران کمک میکند تا حالشان بهتر شود.
- پدربزرگم خیلی مهربان است و همیشه برایم خوراکی میخرد.
- انسانهای مهربان باعث خوشحالی دیگران میشوند.
- اگر با حیوانات مهربان باشیم، آنها از ما نمیترسند.
📌 جمله سازی با کلمه (سرانجام) برای کلاس دوم 📌
- سرانجام خورشید از پشت ابرها بیرون آمد.
- ما سرانجام به مقصد خود رسیدیم.
- او سرانجام توانست دوچرخهسواری یاد بگیرد.
- پس از تلاش زیاد، سرانجام در مسابقه برنده شدیم.
- سرانجام بعد از باران، رنگینکمان ظاهر شد.
- کتاب را خواندم و سرانجام داستان را فهمیدم.
- بعد از انتظار طولانی، سرانجام اتوبوس آمد.
- سرانجام امتحان تمام شد و همه خوشحال شدند.
- او خیلی تلاش کرد و سرانجام در کارش موفق شد.
- ما به کوه رفتیم و سرانجام به قله رسیدیم.
📌 جمله سازی با کلمه (توانا) برای کلاس دوم 📌
- علی دانشآموزی توانا در حل مسائل ریاضی است.
- هر کسی که تمرین کند، توانا میشود.
- یک دوست توانا همیشه به دیگران کمک میکند.
- پدرم در کار تعمیر وسایل خیلی توانا است.
- معلم ما در توضیح درسها توانا و مهربان است.
- ورزشکاران توانا به خوبی در مسابقات برنده میشوند.
- یک فرد توانا هرگز از مشکلات نمیترسد.
- مادر من در آشپزی خیلی توانا است.
- توانا بودن یعنی تلاش و پشتکار داشتن.
- برای تبدیل شدن به یک نقاش توانا باید زیاد تمرین کرد.
📌 جمله سازی با کلمه (شبیه) برای کلاس دوم 📌
- این گل خیلی شبیه گل رز است.
- صورت ماه در شب شبیه یک دایره است.
- خواهرم شبیه مادرم حرف میزند.
- این نقاشی شبیه یک پروانه زیبا است.
- برادرم شبیه پدرمان راه میرود.
- صدای باد شبیه نغمه پرندگان به نظر میرسد.
- این دو کتاب جلدشان شبیه هم است.
- خنده تو شبیه خنده دوست قدیمیام است.
- این ابرها در آسمان شبیه گوسفندهای سفید هستند.
- لباس من و دوستم شبیه هم است و همه اشتباه میگیرند.
📌 جمله سازی با کلمه (یا بگیرید) برای کلاس دوم 📌
- شما باید در مدرسه یاد بگیرید که چگونه بخوانید.
- من میخواهم چگونه دوچرخه سواری یاد بگیرید.
- معلم به ما گفت که باید در کلاس یاد بگیرید چطور درست بنویسیم.
- شما میتوانید در خانه یاد بگیرید چطور آشپزی کنید.
- اگر تلاش کنید، میتوانید در نقاشی یاد بگیرید.
- من میخواهم در تابستان شنا یاد بگیرید.
- او باید در مدرسه یاد بگیرید که چگونه با دوستانش بازی کند.
- همیشه باید چیزهای جدید را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.
- میتوانید در اینترنت یاد بگیرید که چطور کامپیوتر کار میکند.
- وقتی بزرگتر شدیم، میتوانیم بیشتر زبانهای مختلف را یاد بگیرید.
📌 جمله سازی با کلمه (علم) برای کلاس دوم 📌
- علم به ما کمک میکند تا چیزهای جدید یاد بگیریم.
- معلم در کلاس علم را به ما آموزش میدهد.
- علم دنیای جدیدی از اطلاعات را برای ما باز میکند.
- علم به ما میآموزد که چگونه به طبیعت کمک کنیم.
- با علم میتوانیم مشکلات زیادی را حل کنیم.
- علم باعث میشود که زندگی بهتر و راحتتر شود.
- کتابهای علم پر از اطلاعات جالب هستند.
- من علاقه زیادی به یادگیری علم دارم.
- علم به ما نشان میدهد که چگونه ستارگان در آسمان حرکت میکنند.
- علم باعث میشود که ما جهان را بهتر درک کنیم.
📌 جمله سازی با کلمه (قبول کردند) برای کلاس دوم 📌
- معلم درس جدید را به خوبی توضیح داد و بچهها قبول کردند.
- دوستانم بازی کردن با من را قبول کردند.
- خانوادهام تصمیم گرفتند و پیشنهاد من را قبول کردند.
- معلم درخواست کمک من را قبول کردند.
- من به پیشنهاد دوستم پاسخ مثبت دادم و او هم آن را قبول کردند.
- مدیر مدرسه درخواست من برای تعطیلی زودتر را قبول کردند.
- آنها برای رفتن به پارک با من قبول کردند.
- وقتی به آنها گفتم که میخواهم کتابی بخوانم، همه قبول کردند.
- معلم به سوال من جواب داد و من آن را قبول کردند.
- والدینم اجازه دادند و من قبول کردند که در مسابقه شرکت کنم.
📌 جمله سازی با کلمه (آزاد) برای کلاس دوم 📌
- من بعد از انجام تکالیف، آزاد شدم و میتوانم بازی کنم.
- در مدرسه، همه بچهها آزاد هستند تا انتخاب کنند که چه بازیای کنند.
- در تعطیلات، همه ما آزاد هستیم و میتوانیم به سفر برویم.
- در دنیای بیرون، پرندگان میتوانند آزاد پرواز کنند.
- وقتی به حیاط میروم، احساس میکنم که آزاد هستم.
- پس از پایان امتحان، دانشآموزان آزاد میشوند.
- در طبیعت، حیوانات آزاد در کنار هم زندگی میکنند.
- من وقتی در پارک هستم، احساس میکنم که آزاد هستم.
- در هنگام بازی، همه بچهها باید احساس کنند که آزاد هستند.
- وقتی به کنار دریا میروم، احساس میکنم که آزاد هستم.
📌 جمله سازی با کلمه (یاد بدهد) برای کلاس دوم 📌
- معلم میخواهد به ما یاد بدهد چگونه نقاشی کنیم.
- مادر همیشه به من یاد میدهد که چگونه لباسهای خود را مرتب کنم.
- پدر به من یاد میدهد که چگونه دوچرخه سواری کنم.
- معلم به بچهها یاد میدهد که چگونه نوشتن را یاد بگیرند.
- مربی به بچهها یاد میدهد که چگونه فوتبال بازی کنند.
- من میخواهم مادرم به من یاد بدهد که چگونه کیک درست کنم.
- معلم ریاضی به ما یاد میدهد چطور مسألههای سخت را حل کنیم.
- پدر میخواهد به من یاد بدهد چگونه ماشین را بشویم.
- معلم انگلیسی میخواهد به ما یاد بدهد که چگونه جملات انگلیسی بسازیم.
- مادر به من یاد میدهد که چگونه کتابهای خود را مرتب کنم.
📌 جمله سازی با کلمه (لانه) برای کلاس دوم 📌
- پرندهها در لانههای خود تخم گذاشتهاند.
- خرگوشها در لانههایشان پنهان میشوند.
- موشها در زیر زمین لانه دارند.
- وقتی باران میبارد، سگها به لانه خود میروند.
- این گنجشک در لانه خود آواز میخواند.
- درخت بلند لانهی پرندگان است.
- درختان در کنار رودخانه لانهی زیادی دارند.
- گربهها در لانههای گرم و نرم استراحت میکنند.
- هر حیوانی یک لانه برای زندگی دارد.
- بچههای پرنده در لانه منتظر مادرشان هستند.
📌 جمله سازی با کلمه (برنا) برای کلاس دوم 📌
کلمه برنا به معنی جوان است.
- برنا بچهای شاد و مهربان است.
- برنا همیشه در مدرسه درسهایش را به خوبی میخواند.
- مادر به برنا یک کتاب جدید هدیه داد.
- برنا در باغچه گلها را آبیاری میکند.
- همه میگویند که برنا کودک باهوش و پرانرژی است.
- برنا با دوستانش به پارک میرود.
- در مدرسه، برنا همیشه اولین نفر است که به سوالات پاسخ میدهد.
- برنا از کمک کردن به دیگران لذت میبرد.
- وقتی برنا به خانه میآید، با شوق از مدرسه صحبت میکند.
- برنا به حیوانات خیلی علاقه دارد و همیشه از آنها مراقبت میکند.
در پایان، جملهسازی یکی از مهارتهای مهم در یادگیری زبان است که به دانشآموزان کمک میکند تا افکار و ایدههای خود را بهطور واضح و مرتب بیان کنند. در نتیجه، یادگیری جملهسازی نه تنها در تکمیل جملات و نوشتن متون کمک میکند، بلکه به فهم بهتر زبان و ارتباطات شفاهی نیز میانجامد.
امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته باشد.
نظر شما برای ما ارزشمند است، چون هر فکر جدید میتواند درختی از خلاقیت و پیشرفت بکارد.