جمله سازیکلاس چهارم ابتدایی

جمله سازی با کلمات درس آفریدگار زیبایی کلاس چهارم

در این مطلب از سایت موضوع، جمله سازی با کلمات درس ( آفریدگار زیبایی ) برای کلاس چهارم برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

📌 جمله سازی با کلمه (انبوه) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه انبوه به معنی “زیاد و جمع شده” یا “کثرت” است.

  1. در خیابان، انبوه مردم در حال حرکت بودند.
  2. در جنگل انبوه درختان، نور خورشید به سختی به زمین می‌رسید.
  3. کوه‌ها پوشیده از انبوه برف بودند.
  4. او با انبوه کتاب‌هایی که آورده بود، وارد کلاس شد.
  5. در باغ، گل‌های رنگارنگ به شکل انبوه رشد کرده بودند.
  6. هنگام تعطیلات، در پارک انبوه خانواده‌ها دیده می‌شد.
  7. درختان در کنار رودخانه به صورت انبوه روییده بودند.
  8. انبوه مردم در میدان تجمع کرده بودند.
  9. در آسمان، انبوه ابرها در حال حرکت بودند.
  10. حیوانات وحشی در انبوه درختان پنهان شده بودند.

📌 جمله سازی با کلمه (جلا) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه جلا که معنی آن “درخشندگی، روشنی” است.

  1. آینه پس از تمیز شدن، جلا پیدا کرد.
  2. او با دستمال جلا به کفش‌هایش زد.
  3. طلای جدید به دلیل جلای زیادش، بسیار زیبا است.
  4. جلا دادن به دندان‌ها باعث می‌شود که سفیدتر به نظر برسند.
  5. این چرم به خاطر جلای طبیعی خود، خیلی نرم است.
  6. پس از استفاده از واکس، چوب میز جلا پیدا کرد.
  7. آفتاب باعث جلای بیشتر روی برگ‌ها شد.
  8. این سنگ‌های قیمتی با جلای خاص خود درخشان هستند.
  9. جلای خودرو باعث می‌شود که رنگش براق و نو به نظر برسد.
  10. بعد از جلا دادن به ساعت، ظاهری زیبا و درخشان پیدا کرد.

📌 جمله سازی با کلمه (انتظار) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه “انتظار” به معنای منتظر بودن یا منتظر رسیدن چیزی است.

  1. من در ایستگاه انتظار اتوبوس بودم.
  2. او به انتظار رسیدن دوستانش در پارک ایستاده بود.
  3. انتظار کشیدن همیشه سخت است.
  4. معلم از ما خواست که برای شروع درس انتظار بکشیم.
  5. ما مدت زیادی در صف انتظار بودیم تا نوبتمان برسد.
  6. در انتظار نامه‌ای از پدرم هستم.
  7. من نمی‌توانم بیشتر از این انتظار بکشم.
  8. او با انتظار به ساعت نگاه می‌کند تا کلاس شروع شود.
  9. ما باید در انتظار نوبت خود بمانیم.
  10. در انتظار باران هستیم تا به مزرعه برویم.

📌 جمله سازی با کلمه (اثر) برای کلاس چهارم📌

  1. این اثر نقاشی خیلی زیباست.
  2. این اثر طبیعت در قلب من باقی می‌ماند.
  3. معلم درباره اثر کتاب‌های مختلف بر ذهن ما صحبت کرد.
  4. اثر این حادثه هنوز در ذهن مردم باقی است.
  5. او در مسابقه کتابخوانی اثر زیادی از خود به جا گذاشت.
  6. این فیلم اثر عمیقی بر روی من گذاشت.
  7. من در حال نوشتن یک اثر ادبی هستم.
  8. این مقاله در شناخت بهتر فرهنگ ایرانی اثر زیادی دارد.
  9. برخی از تغییرات آب و هوا اثر منفی بر محیط زیست دارند.
  10. این اثر تاریخی در موزه نگهداری می‌شود.

📌 جمله سازی با کلمه (آویخت) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه “آویخت” به معنی آویزان کردن چیزی به جایی است.

  1. او آویخت یک تابلو زیبا روی دیوار.
  2. درختان با برگ‌های خود آویخت و باد آنها را تکان می‌دهد.
  3. من آویخت یک گلی را به درخت حیاط.
  4. پیرزن چادر خود را به درخت آویخت.
  5. گربه آویخت به درخت و از آن بالا رفت.
  6. بچه‌ها پرچم را به میله آویخت.
  7. او لباسش را به طناب آویخت تا خشک شود.
  8. درختان گل‌های رنگی خود را به شاخه‌ها آویخت.
  9. او لباسش را به درخت آویخت تا به آن شکل دهد.
  10. شال گردن را به شاخۀ درخت آویخت تا باد آن را تکان دهد.

📌 جمله سازی با کلمه (برکه) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه برکه : جایی که آب جمع می شود.

  1. در کنار برکه ماهی‌های رنگارنگ شنا می‌کنند.
  2. برکه پر از آب است و درختان اطراف آن سایه می‌دهند.
  3. در برکه نیلوفرهای آبی شناور هستند.
  4. ما در برکه ماهی گرفتیم و روز خوبی داشتیم.
  5. برکه به خاطر باران‌های اخیر پر آب شده است.
  6. کودک‌ها به کنار برکه رفتند تا بازی کنند.
  7. در برکه پرندگان زیادی آب می‌نوشند.
  8. برکه محل مناسبی برای استراحت پرندگان است.
  9. در حیاط خانه، یک برکه کوچک داریم که پر از ماهی است.
  10. برکه با آب صاف و زلال خود خیلی زیبا به نظر می‌رسد.

📌 جمله سازی با کلمه (پوشش) برای کلاس چهارم📌

  1. درختان جنگل پوشش خوبی برای حیوانات ایجاد می‌کنند.
  2. برای محافظت از کتاب‌ها، آن‌ها را با پوشش پلاستیکی می‌پوشانیم.
  3. در فصل زمستان، نیاز به پوشش گرم برای بدن داریم.
  4. این پوشش برای ضد آب بودن بسیار مناسب است.
  5. ما در مدرسه باید یک پوشش مرتب و تمیز داشته باشیم.
  6. پوشش گیاهی در کوه‌ها بسیار کم است.
  7. برای جلوگیری از آسیب دیدن، هر کتاب را با پوشش مخصوص خود می‌پوشانیم.
  8. او از یک پوشش ضد آفتاب استفاده کرد تا پوستش نسوزد.
  9. در حیاط مدرسه پوشش گیاهی زیادی وجود دارد.
  10. لباس‌های پوشش تابستانی باید سبک و راحت باشند.

📌 جمله سازی با کلمه (پهن کرد) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه پهن کرد به معنای گسترده کردن یا باز کردن چیزی بر روی سطح است.

  1. او سفره را روی زمین پهن کرد تا غذا بخوریم.
  2. من کتاب‌های خود را روی میز پهن کردم.
  3. مادر برای مهمان‌ها یک سفره بزرگ پهن کرد.
  4. کودک بازی‌اش را در حیاط پهن کرد.
  5. وقتی باران آمد، گل‌ها به زمین پهن کردند.
  6. او برگ‌ها را روی زمین پهن کرد تا از آن‌ها استفاده کند.
  7. من تخته‌سفید را با گچ پهن کردم تا بنویسم.
  8. در پارک، کودکان یک تشک را پهن کردند و بازی کردند.
  9. معلم برگه‌ها را روی میز پهن کرد تا ما حل کنیم.
  10. پدر یک پتو را برای خواب در اتاق پهن کرد.

📌 جمله سازی با کلمه (تیره) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه تیره به معنی تاریک است.

  1. آسمان در غروب بسیار تیره شد.
  2. رنگ این کتاب تیره است و خیلی راحت کثیف نمی‌شود.
  3. او یک پیراهن تیره به تن دارد.
  4. در شب‌های تیره، نور ماه کمک می‌کند که ببینیم.
  5. چشمان او به رنگ تیره است.
  6. رنگ تیره به خانه حس جدیت می‌دهد.
  7. درختان در جنگل‌های تیره بسیار بلند هستند.
  8. در شب‌های تیره، باید از چراغ قوه استفاده کنیم.
  9. این آب خیلی تیره است و نمی‌توانیم داخل آن را ببینیم.
  10. در این تابلو، رنگ‌های تیره بیشتر به چشم می‌خورند.

📌 جمله سازی با کلمه (دریغ) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه دریغ به معنای حسرت و پشیمانی از چیزی که انجام نشده یا از دست رفته است.

  1. دریغ است که وقت خود را بیهوده تلف کنیم.
  2. دریغ که او نتواست در مسابقه شرکت کند.
  3. من از دیدن این منظره زیبا دریغ خوردم.
  4. دریغ که نتوانستیم به جشن تولد او برویم.
  5. وقتی فرصت خوبی برای یادگیری داریم، دریغ نکنیم.
  6. دریغ است که کتاب‌های خوب را به درستی مطالعه نکنیم.
  7. دریغ است که درختان جنگل به این سرعت قطع شوند.
  8. دریغ که او نتوانست در امتحان موفق شود.
  9. او از این که نتوانسته بود کمک کند، دریغ می‌کرد.
  10. دریغ است که این فرصت خوب از دست برود.

📌 جمله سازی با کلمه (غوک) برای کلاس چهارم📌

🔸معنی درست کلمه غوک (قورباغه) را نشان دهند.

  1. غوک در کنار دریاچه‌ها زندگی می‌کند.
  2. من یک غوک سبز در باغچه دیدم.
  3. غوک‌ها به طور معمول شب‌ها صدا می‌دهند.
  4. این غوک بسیار بزرگ و قوی است.
  5. در فصل بهار، غوک‌ها از رودخانه به بیرون می‌آیند.
  6. غوک‌ها در آب زندگی می‌کنند و قادرند خیلی خوب شنا کنند.
  7. بچه‌ها در پارک یک غوک را پیدا کردند.
  8. صدای غوک‌ها در شب بسیار آرامش‌بخش است.
  9. من یک غوک کوچک را در چمنزار دیدم.
  10. غوک‌ها پوستشان نرم و مرطوب است.

📌 جمله سازی با کلمه (چیره دست) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه چیره دست به معنای فردی است که در کاری ماهر و توانا باشد.

  1. او یک چیره دست در بازی شطرنج است.
  2. این معلم چیره دست در تدریس ریاضی است.
  3. من همیشه از ترفندهای چیره دست آشپزی او شگفت زده می‌شوم.
  4. او به عنوان یک نوازنده چیره دست در کنسرت‌ها می‌درخشد.
  5. مادر من یک چیره دست در درست کردن کیک‌های خوشمزه است.
  6. او در فوتبال خیلی چیره دست است و گل‌های زیادی می‌زند.
  7. این نقاشی با دست‌های چیره دست او کشیده شده است.
  8. به عنوان یک چیره دست در کارهای دستی، همیشه ایده‌های جدید دارد.
  9. او با استفاده از ابزارهای ساده، به یک چیره دست در ساخت وسایل چوبی تبدیل شده است.
  10. در مسابقات دوچرخه‌سواری، او یک چیره دست بود و اول شد.

📌 جمله سازی با کلمه (ضخیم) برای کلاس چهارم📌

🔸معنای مختلف کلمه ضخیم را در زمینه‌های گوناگون نشان می‌دهند.

  1. این کتاب خیلی ضخیم است و چندین فصل دارد.
  2. لباس ضخیمی برای زمستان نیاز داریم.
  3. او یک لایه ضخیم از برف روی زمین دید.
  4. دیوار این خانه ضخیم و محکم است.
  5. من یک جلد ضخیم از داستان‌های قدیمی دارم.
  6. درختان جنگل تنه‌های ضخیمی دارند.
  7. این کتاب‌ ضخیم باید چند روز برای خواندن وقت بگذارم.
  8. دریاچه یخ‌زده یک لایه ضخیم از یخ داشت.
  9. کاغذ این دفتر خیلی ضخیم است.
  10. او یک لایه ضخیم از کرم روی صورتش زد تا از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.

📌 جمله سازی با کلمه (معرفت) برای کلاس چهارم📌

🔸معنای درست و کاربردی کلمه معرفت را در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهند.

  1. داشتن معرفت به ما کمک می‌کند تا دیگران را بهتر درک کنیم.
  2. معرفت یعنی احترام به احساسات و نیازهای دیگران.
  3. او با معرفت رفتار کرد و همیشه به دیگران کمک می‌کند.
  4. معرفت باعث می‌شود که در برابر مشکلات صبور باشیم.
  5. معلم به ما یاد داد که با معرفت با همکلاسی‌هایمان رفتار کنیم.
  6. درختان و گل‌ها نماد معرفت طبیعت هستند.
  7. معرفت به معنای دانستن و درک درست از مسائل است.
  8. او با معرفت و با ادب به بزرگترها سلام می‌کند.
  9. معرفت به انسان‌ها کمک می‌کند تا به یکدیگر محبت کنند.
  10. داشتن معرفت یعنی درک کردن خوبی‌ها و بدی‌ها.

📌 جمله سازی با کلمه (گریخت) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه گریخت به معنی فرار کردن یا دور شدن به سرعت است.

  1. او از خانه گریخت تا به پارک برود.
  2. وقتی سگ به او نزدیک شد، او ترسان شد و گریخت.
  3. از دست دزد، او گریخت تا خود را نجات دهد.
  4. وقتی که باران شروع به باریدن کرد، بچه‌ها به سرعت گریختند.
  5. او با سرعت از کلاس گریخت چون معلم ناراحت شده بود.
  6. وقتی که صدای بلند شنید، از ترس گریخت.
  7. بعد از اینکه صدای ماشین آمد، او از خیابان گریخت.
  8. در بازی، وقتی که حریف به او نزدیک شد، او گریخت.
  9. وقتی دید که معلم وارد کلاس شد، به سرعت گریخت.
  10. در جنگل، حیوانات از شکارچی گریختند.

📌 جمله سازی با کلمه (پذیرفت) برای کلاس چهارم📌

🔸معنای کلمه پذیرفت را در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهند.

  1. او درخواست من را پذیرفت و با من به پارک رفت.
  2. معلم پیشنهاد کمک من را پذیرفت.
  3. او به دعوت من برای جشن تولد پذیرفت.
  4. من عذرخواهی‌اش را پذیرفت و دیگر ناراحت نشدم.
  5. پدرم پیشنهاد خرید کتاب جدید را پذیرفت.
  6. من همیشه پیشنهادهای دوستانم را پذیرفته و قبول می‌کنم.
  7. او به شرایط مسابقه پذیرفت و شروع به بازی کرد.
  8. معلم از من خواست که مسئولیت پروژه را پذیرفتم.
  9. مادر در نهایت پیشنهاد تغییر برنامه را پذیرفت.
  10. وقتی از او خواستم که کمک کند، او با خوشحالی پذیرفت.

📌 جمله سازی با کلمه (تاب نیاوردند) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه تاب نیاوردند در این جملات به معنی از دست دادن توان یا تحمل در برابر فشار یا سختی است.

  1. آن‌ها در برابر مشکلات تاب نیاوردند و ادامه دادند.
  2. وقتی شنیدند که آزمون سخت است، بعضی از دانش‌آموزان تاب نیاوردند.
  3. در مقابل فشار زیاد، او تاب نیاورد و از حال رفت.
  4. بعد از ساعت‌ها تمرین، بازیکنان تیم تاب نیاوردند و از خستگی نشستند.
  5. در آن شرایط دشوار، همه تاب نیاوردند و دست از تلاش کشیدند.
  6. او در مقابل سختی‌های زندگی همیشه تاب نیاورد.
  7. وقتی از او خواستند که بیشتر کار کند، تاب نیاورد و گفت که خسته است.
  8. در بازی، یکی از بچه‌ها به دلیل فشاری که داشت، تاب نیاورد و بازی را ترک کرد.
  9. در برابر انتقادهای زیاد، او تاب نیاورد و اشک ریخت.
  10. برخی از دانش‌آموزان در امتحان خیلی سخت تاب نیاوردند و نتوانستند پاسخ دهند.

📌 جمله سازی با کلمه (بگشود) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه بگشود در این جملات به معنای “باز کردن” یا “گشودن” آمده است.

  1. او در را با کلید بگشود و وارد اتاق شد.
  2. پس از مدت‌ها، کتاب را باز کرد و آن را بگشود.
  3. وقتی درخت گل‌هایش را بگشود، باغ بسیار زیبا شد.
  4. باد پنجره را بگشود و هوا تازه شد.
  5. مادر در کمد را بگشود و کتاب‌ها را بیرون آورد.
  6. پس از رسیدن به مقصد، او در جعبه را بگشود.
  7. روزی روزگاری، شاه دروازه‌های قصر را بگشود.
  8. وقتی او کاغذ را بگشود، نامه‌ای از دوستش پیدا کرد.
  9. در شب‌های تاریک، ماه کم‌کم بگشود و نور خود را به زمین انداخت.
  10. هنگامی که دریا به آرامی شروع به بگشود، کشتی‌ها به حرکت در آمدند.

📌 جمله سازی با کلمه (نشانید) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه نشانید به معنی کاشتن یا قرار دادن دانه‌ها و گیاهان استفاده شده است.

  1. مادر گل‌ها را در گلدان نشانید تا زیبا شوند.
  2. او درختان خرما را در زمین نشانید.
  3. معلم از ما خواست که بذر گیاهان را در باغچه نشانیم.
  4. پدر در حیاط چند نهال کوچک نشانید.
  5. او دانه‌های آفتابگردان را در خاک نشانید.
  6. برای کاشت درختان میوه، باید ابتدا درختچه‌ها را نشانید.
  7. من گل‌ها را در باغچه نشانیدم تا به زودی شکوفا شوند.
  8. کشاورز در مزرعه، بذر برنج را نشانید.
  9. او در زمین کشاورزی سبزیجات را نشانید.
  10. درختان جدید را در گوشه‌ی حیاط نشانید.

📌 جمله سازی با کلمه (هوشیار) برای کلاس چهارم📌

🔸معنای هوشیار به معنی بیدار، دقیق و مراقب هستند.

  1. او همیشه هوشیار است و هیچ چیزی را از دست نمی‌دهد.
  2. برای حل مسأله ریاضی باید هوشیار و دقیق باشیم.
  3. وقتی در کلاس درس هستیم، باید هوشیار باشیم تا معلم را متوجه شویم.
  4. یک هوشیار همیشه مراقب محیط اطراف خود است.
  5. برای موفقیت در مسابقه، باید هوشیار و سریع عمل کنی.
  6. او در بازی‌های فکری خیلی هوشیار است و همیشه برنده می‌شود.
  7. در هنگام عبور از خیابان باید هوشیار باشیم و به ماشین‌ها دقت کنیم.
  8. برای انجام آزمایش، باید هوشیار و مراقب باشی تا اشتباهی پیش نیاید.
  9. او یک هوشیار بود که همیشه در حل مشکلات کمک می‌کرد.
  10. در هنگام خواندن کتاب، باید هوشیار باشیم تا تمام نکات را درک کنیم.

📌 جمله سازی با کلمه (سراغ) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه سراغ به معنای پی چیزی رفتن است.

  1. من بعد از مدرسه به سراغ کتابخانه می‌روم.
  2. او از من سراغ دوستش را گرفت.
  3. برای پیدا کردن گم‌شده‌ام، به سراغ پارک رفتم.
  4. معلم از ما خواست که به سراغ تمرین‌ها برویم.
  5. وقتی به خانه برگشتم، مادر سراغ تکالیفم را گرفت.
  6. من به سراغ آن فروشگاه رفتم تا هدیه‌ای بخرم.
  7. او برای پیدا کردن کتاب جدید به سراغ کتابفروشی رفت.
  8. پس از مدتی، دوستانم سراغ من را از معلم پرسیدند.
  9. من هیچ‌وقت به سراغ کارهای بد نمی‌روم.
  10. او همیشه در وقت آزادش به سراغ بازی‌های جدید می‌رود.

📌 جمله سازی با کلمه (دل انگیز) برای کلاس چهارم📌

  1. منظره دریا در غروب آفتاب بسیار دل انگیز بود.
  2. صدای آواز پرندگان در صبح خیلی دل انگیز است.
  3. بوی گل‌های تازه در باغچه دل انگیز به مشام می‌رسد.
  4. این موسیقی بسیار دل انگیز و آرامش‌بخش است.
  5. خاطرات دوران کودکی همیشه برای من دل انگیز هستند.
  6. قدم زدن در جنگل با هوای تازه بسیار دل انگیز است.
  7. غذای مادر همیشه بسیار دل انگیز و خوشمزه است.
  8. دیدن چهره‌های شاد دوستانم برایم دل انگیز است.
  9. درختان سبز و گل‌های رنگارنگ منظره‌ای دل انگیز به وجود آورده‌اند.
  10. خواندن داستان‌های جالب همیشه برایم دل انگیز است.

📌 جمله سازی با کلمه (جهان افروز) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه جهان افروز به معنای روشن کننده ی جهان است.

  1. جهان افروز دختر مهربان و شادابی است.
  2. امروز در جشن تولد جهان افروز همه خوشحال بودند.
  3. جهان افروز همیشه با لبخند به دیگران کمک می‌کند.
  4. کتاب‌های جهان افروز در مورد طبیعت و گل‌ها هستند.
  5. جهان افروز با نقاشی‌های زیبا در کلاس معروف است.
  6. به نظر می‌رسد که جهان افروز همیشه در حال شادی و خوشحالی است.
  7. او یک دوست وفادار و جهان افروز برای همه است.
  8. در مدرسه، جهان افروز به عنوان دانش‌آموزی مودب و باهوش شناخته می‌شود.
  9. جهان افروز در ورزش‌های گروهی بسیار موفق است.
  10. جهان افروز دوست دارد همیشه در کنار دوستانش باشد.

📌 جمله سازی با کلمه (نیلی) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه نیلی به معنای رنگ آبی تیره است.

  1. آسمان در شب به رنگ نیلی در می‌آید.
  2. این پارچه رنگ نیلی زیبایی دارد.
  3. گل‌های باغچه رنگ نیلی دارند.
  4. دریا در دوردست‌ها به رنگ نیلی دیده می‌شود.
  5. او یک لباس نیلی برای جشن خرید.
  6. وقتی خورشید غروب می‌کند، رنگ آسمان نیلی می‌شود.
  7. این نیلی رنگ در نقاشی بسیار جذاب است.
  8. در فصل تابستان، آسمان نیلی و صاف است.
  9. در شب‌های روشن، دریاچه به رنگ نیلی دیده می‌شود.
  10. من یک کیف نیلی برای مدرسه دارم.

📌 جمله سازی با کلمه (قشر) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه قشر به معنای لایه ، پوسته است.

  1. درختان دارای قشر بیرونی محکمی هستند که از آن‌ها محافظت می‌کند.
  2. پوست انسان یک قشر محافظتی برای بدن است.
  3. قشر خاک که روی زمین قرار دارد، برای رشد گیاهان بسیار مهم است.
  4. او یک لایه قشر چربی در اطراف بدنش دارد.
  5. قشر بالای دریاچه به دلیل آفتاب گرم می‌شود.
  6. در این درس، ما درباره قشر زمین و لایه‌های مختلف آن یاد می‌گیریم.
  7. وقتی پوست یک پرتقال را می‌کنیم، به قشر آن می‌رسیم.
  8. قشر گیاهی که در جنگل‌ها وجود دارد، خانه بسیاری از حیوانات است.
  9. درختان در فصل زمستان قشر جدیدی از پوست می‌سازند.
  10. قشر زندگی در این منطقه خیلی متفاوت از دیگر مناطق است.

📌 جمله سازی با کلمه (رمه) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه رمه به معنای گلّه ی گوسفند است.

  1. رمه گوسفندان در چراگاه به راحتی می‌چریدند.
  2. او به همراه رمه به دشت رفت.
  3. رمه در کنار رودخانه آرام گرفته بود.
  4. کشاورز همیشه رمه خود را از شب تا صبح در کنار خانه می‌برد.
  5. در کوهستان، رمه با سرعت حرکت می‌کند.
  6. رمه گوسفندان برای محافظت از گرگ‌ها دور هم جمع شدند.
  7. رمه به سوی مرتع تازه حرکت کرد.
  8. گوسفندان رمه را در کنار حصار نگه دارید.
  9. صدای رمه در دشت پیچید.
  10. در صبح زود، کشاورز برای جمع‌آوری رمه به بیرون رفت.

📌 جمله سازی با کلمه (تپید) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه تپید به معنای حرکت کرد، بی قرارشد است.

  1. قلب من وقتی از خواب بیدار شدم، به شدت تپید.
  2. وقتی او به من خبر خوش داد، قلبم تپید.
  3. دستم را روی سینه‌ام گذاشتم و احساس کردم که قلبم تپید.
  4. وقتی در مسابقه دو شرکت کردم، قلبم تپید.
  5. او در میان جمعیت ایستاده بود و قلبش از هیجان تپید.
  6. وقتی نامم در لیست برندگان خوانده شد، قلبم تپید.
  7. وقتی به جنگل رفتم، صدای قلبم تپید از ترس.
  8. وقتی او را دیدم، قلبم بی‌وقفه تپید.
  9. در هنگام شنیدن خبر ناخوشایند، قلبم شروع به تپیدن کرد.
  10. وقتی در مسابقه فوتبال گل زدیم، همه از خوشحالی تپیدند.

📌 جمله سازی با کلمه (دشواری) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه دشواری به معنای سختی است.

  1. من در انجام این تمرین دشواری زیادی دارم.
  2. دشواری حل معما همیشه باعث می‌شود بیشتر فکر کنم.
  3. بعضی وقت‌ها، کارهای جدید با دشواری انجام می‌شوند.
  4. او در دشواری فهمیدن درس ریاضی کمک می‌خواهد.
  5. در دشواری شرایط، باید صبور بود.
  6. دشواری در یادگیری زبان جدید طبیعی است.
  7. من از دشواری راه رفتن در برف خسته شدم.
  8. همه ما باید با دشواری‌ها روبرو شویم تا قوی‌تر شویم.
  9. دشواری حل مسائل علمی به من انگیزه می‌دهد.
  10. وقتی با دشواری مواجه می‌شویم، باید آرامش خود را حفظ کنیم.

📌 جمله سازی با کلمه (پراکند) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه پراکند به معنای پخش کرد است.

  1. او پراکند کتاب‌ها را روی میز.
  2. باد برگ‌ها را در همه جا پراکند.
  3. معلم پراکند تخته را با رنگ‌های مختلف.
  4. نسیم ملایم گل‌ها را در باغ پراکند.
  5. او قندهای شکر را به دور اتاق پراکند.
  6. مادر شیرینی‌ها را بین مهمان‌ها پراکند.
  7. باران قطره‌های خود را در سراسر زمین پراکند.
  8. بچه‌ها گل‌های رنگی را در حیاط پراکند.
  9. من آب را در گلدان‌ها پراکند.
  10. پرندگان دانه‌ها را در همه جای باغ پراکند.

📌 جمله سازی با کلمه (از پس) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه از پس به معنای از پشت است.

  1. او به خوبی از پس حل مسائل ریاضی برآمد.
  2. من نمی‌توانم از پس تکالیف سنگین امروز بربیایم.
  3. علی همیشه از پس کارهای سخت برمی‌آید.
  4. با تلاش زیاد، ما از پس تمرین‌های ورزشی برخواهیم آمد.
  5. او با دقت زیاد، از پس نقاشی‌هایش برآمد.
  6. نمی‌دانم چگونه از پس امتحان این هفته بر بیایم.
  7. مریم با کمک دوستانش از پس مشکلات مدرسه برآمد.
  8. اگر با تلاش بیشتر بخواهی، قطعاً از پس همه کارها برخواهی آمد.
  9. او به راحتی از پس انجام وظایف خانه بر می‌آید.
  10. من امیدوارم که بتوانم از پس کارهای روزانه‌ام برآیم.

📌 جمله سازی با کلمه (نظاره کنند) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه نظاره کنند به معنای نگاه کنند، تماشا کنند است.

  1. ما از بالای کوه به زیبایی غروب نظاره کردند.
  2. بچه‌ها از پنجره به بارش برف نظاره کردند.
  3. حیوانات در باغ وحش در سکوت نظاره کردند.
  4. مردم در پارک جمع شدند تا آتش‌بازی را نظاره کنند.
  5. او همیشه دوست دارد که پرندگان را نظاره کند.
  6. درختان در باد به آرامی نظاره می‌کنند.
  7. ما در کنار دریا نشستیم و به امواج نظاره کردیم.
  8. افراد زیادی از فاصله دور مسابقه را نظاره کردند.
  9. معلم به ما گفت که از رفتار همکلاسی‌ها نظاره کنیم.
  10. درختان در بهار شکوفه‌ها را نظاره می‌کنند.

📌 جمله سازی با کلمه (خودنمایی) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه خودنمایی به معنای  نشان دادن خود است.

  1. او برای خودنمایی در کلاس همیشه به دیگران جواب می‌دهد.
  2. خودنمایی در موقعیت‌های نادرست می‌تواند باعث ناراحتی دیگران شود.
  3. بعضی‌ها از خودنمایی در جمع لذت می‌برند.
  4. او همیشه در مسابقات خودنمایی می‌کند و خود را بهترین می‌داند.
  5. به جای خودنمایی بهتر است که به کارهای گروهی کمک کنیم.
  6. خودنمایی در مواقعی که نیاز نیست، خوب نیست.
  7. او در جشن تولد با لباس جدیدش خودنمایی می‌کرد.
  8. من دوست ندارم در کلاس برای خودنمایی صحبت کنم.
  9. خودنمایی در کارهای گروهی می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.
  10. گاهی اوقات، خودنمایی باعث می‌شود که افراد دیگر احساس بدی پیدا کنند.

📌 جمله سازی با کلمه (داوری) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه داوری به معنای قضاوت است.

  1. داوری مسابقه فوتبال خیلی سخت است.
  2. معلم به عنوان داوری در مسابقه علمی انتخاب شد.
  3. او برای داوری در مسابقه شعرخوانی آمده بود.
  4. داوری بازی‌ها همیشه بر عهده یک نفر است.
  5. من از داوری درست و منصفانه خوشم می‌آید.
  6. در داوری مسابقات، باید به همه شرکت‌کنندگان فرصت داده شود.
  7. داوری مسابقه در اختیار مربی قرار دارد.
  8. من می‌خواهم روزی به عنوان داوری در مسابقات ورزشی شرکت کنم.
  9. داوری یک کار مسئولانه است که نیاز به دقت دارد.
  10. داوری در مسابقات باید بدون تبعیض باشد.

📌 جمله سازی با کلمه (پهنه) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه پهنه به معنای میدان ، سطح است.

  1. دریاچه یک پهنه وسیع از آب دارد.
  2. پهنه زمین در این منطقه بسیار گسترده است.
  3. این پهنه از دشت‌های سرسبز پر است.
  4. در آسمان شب، یک پهنه بزرگ از ستارگان می‌درخشید.
  5. پهنه رودخانه با گل‌های زیبایی پوشیده شده است.
  6. پهنه بزرگتر از یک شهر به نظر می‌رسد.
  7. در پهنه دریا، کشتی‌ها به راحتی حرکت می‌کنند.
  8. در پهنه کویر، هیچ درختی به چشم نمی‌خورد.
  9. پهنه جنگل پر از درختان بلند است.
  10. این پهنه را برای برگزاری جشن انتخاب کردند.

📌 جمله سازی با کلمه (ارغوانی) برای کلاس چهارم📌

  1. گل‌های ارغوانی در باغچه بسیار زیبا هستند.
  2. رنگ ارغوانی یکی از رنگ‌های مورد علاقه من است.
  3. او لباس ارغوانی خود را برای جشن پوشید.
  4. درخت‌های ارغوانی زیبایی خاصی دارند.
  5. این ارغوانی روشن مانند رنگ آسمان در غروب است.
  6. رنگ ارغوانی در نقاشی‌هایش همیشه دیده می‌شود.
  7. من یک ارغوانی پر رنگ برای رنگ‌آمیزی انتخاب کردم.
  8. پارچه ارغوانی خیلی شیک به نظر می‌رسد.
  9. در فصل بهار، شکوفه‌های ارغوانی درختان ظاهر می‌شود.
  10. او یک گل ارغوانی به من هدیه داد.

📌 جمله سازی با کلمه (زینت داد) برای کلاس چهارم📌

  1. او اتاقش را با گل‌های رنگی زینت داد.
  2. مادر سفره را با ظرف‌های زیبای نقره‌ای زینت داد.
  3. جشن تولد با شمع‌های رنگی و بادکنک‌های بزرگ زینت داد.
  4. باغچه را با گل‌های خوشبو زینت داد.
  5. او کتابخانه را با تابلوهای هنری زینت داد.
  6. لباسش را با گردنبند طلایی زینت داد.
  7. این باغ با درختان بلند زینت داد.
  8. من کارت تولد را با طرح‌های زیبا زینت داد.
  9. او دمنوشش را با برگ‌های نعناع زینت داد.
  10. جشن عروسی با گل‌های سفید و شمع‌های روشن زینت داد.

📌 جمله سازی با کلمه (شگفت انگیز) برای کلاس چهارم📌

  1. این نقاشی بسیار شگفت انگیز و زیبا است.
  2. من یک فیلم شگفت انگیز دیدم که همه را حیرت زده کرد.
  3. این بازی شگفت انگیز بود و همه از آن لذت بردند.
  4. او یک شگفت انگیز در دنیای علم است.
  5. وقتی به دریاچه نگاه کردم، منظره‌ای شگفت انگیز دیدم.
  6. سفر به این جزیره برای ما یک تجربه شگفت انگیز بود.
  7. درختان در پاییز رنگ‌هایی شگفت انگیز دارند.
  8. این شگفت انگیز است که چطور پرندگان می‌توانند مهاجرت کنند.
  9. او یک شگفت انگیز در دنیای ورزش است.
  10. وقتی به آسمان شب نگاه می‌کنم، ستارگان خیلی شگفت انگیز به نظر می‌آیند.

📌 جمله سازی با کلمه (گلگون) برای کلاس چهارم📌

🔸کلمه گلگون به معنای سرخ رنگ است.

  1. صورتش پس از دویدن به رنگ گلگون درآمد.
  2. آسمان در غروب گلگون و زیبا شد.
  3. لباس گلگون او خیلی جذاب بود.
  4. دستانش از خستگی به رنگ گلگون شده بودند.
  5. درختان باغ در فصل بهار با گل‌های گلگون پوشیده شده‌اند.
  6. لبخند او چهره‌اش را گلگون کرده بود.
  7. درختان در این فصل با برگ‌های گلگون پر شده‌اند.
  8. پوست صورتش در اثر سرمای زمستان کمی گلگون شده بود.
  9. رنگ گلگون غروب دریاچه، چشم‌ها را خیره می‌کرد.
  10. گل‌های گلگون در باغچه زیبا بودند.

📌 جمله سازی با کلمه (دمی) برای کلاس چهارم📌

کلمه دمی به معنای لحظه ای است.

  1. یک دمی از وقت را برای استراحت گرفتن اختصاص بده.
  2. دمی در سکوت نشسته بود و به منظره نگاه می‌کرد.
  3. او دمی با دوستانش در حیاط بازی کرد.
  4. در دمی از وقت، خورشید غروب کرد.
  5. من دمی در کنار دریا قدم زدم.
  6. دمی به یاد خاطرات گذشته خندید.
  7. دمی از زمان را به فکر فرو رفت.
  8. او دمی در کتابخانه نشسته بود و مطالعه می‌کرد.
  9. دمی با خود اندیشید که چه کار می‌تواند انجام دهد.
  10. در دمی از زمان، همه چیز تغییر کرد.

🔸در پایان، جمله‌سازی یکی از مهارت‌های مهم در یادگیری زبان است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا افکار و ایده‌های خود را به‌طور واضح و مرتب بیان کنند. در نتیجه، یادگیری جمله‌سازی نه تنها در تکمیل جملات و نوشتن متون کمک می‌کند، بلکه به فهم بهتر زبان و ارتباطات شفاهی نیز می‌انجامد.

امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

نظر شما برای ما ارزشمند است، چون هر فکر جدید می‌تواند درختی از خلاقیت و پیشرفت بکارد.

به این مقاله امتیاز دهید

🌟 دانش‌آموز عزیز، دنبال کلمه‌ای خاص هستی؟ 🔍

ما اینجاییم تا کمکت کنیم! اگر کلمه‌ای در سایت نبود و دوست داری براش جمله‌سازی بشه، همینجا بنویس! ✍️ ما در کوتاه‌ترین زمان برات جمله‌های آموزشی آماده می‌کنیم و در نظرات همین مطلب قرار میدیم. 🚀

لطفاً به این شکل بنویسید تا بهتر راهنمایی‌تون کنیم:

مثال: "جمله با کلمه مدرسه کلاس سوم"

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا