جمله سازی با کلمات درس آفریدگار زیبایی کلاس چهارم

در این مطلب از سایت موضوع، جمله سازی با کلمات درس ( آفریدگار زیبایی ) برای کلاس چهارم برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.
📌 جمله سازی با کلمه (انبوه) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه انبوه به معنی “زیاد و جمع شده” یا “کثرت” است.
- در خیابان، انبوه مردم در حال حرکت بودند.
- در جنگل انبوه درختان، نور خورشید به سختی به زمین میرسید.
- کوهها پوشیده از انبوه برف بودند.
- او با انبوه کتابهایی که آورده بود، وارد کلاس شد.
- در باغ، گلهای رنگارنگ به شکل انبوه رشد کرده بودند.
- هنگام تعطیلات، در پارک انبوه خانوادهها دیده میشد.
- درختان در کنار رودخانه به صورت انبوه روییده بودند.
- انبوه مردم در میدان تجمع کرده بودند.
- در آسمان، انبوه ابرها در حال حرکت بودند.
- حیوانات وحشی در انبوه درختان پنهان شده بودند.
📌 جمله سازی با کلمه (جلا) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه جلا که معنی آن “درخشندگی، روشنی” است.
- آینه پس از تمیز شدن، جلا پیدا کرد.
- او با دستمال جلا به کفشهایش زد.
- طلای جدید به دلیل جلای زیادش، بسیار زیبا است.
- جلا دادن به دندانها باعث میشود که سفیدتر به نظر برسند.
- این چرم به خاطر جلای طبیعی خود، خیلی نرم است.
- پس از استفاده از واکس، چوب میز جلا پیدا کرد.
- آفتاب باعث جلای بیشتر روی برگها شد.
- این سنگهای قیمتی با جلای خاص خود درخشان هستند.
- جلای خودرو باعث میشود که رنگش براق و نو به نظر برسد.
- بعد از جلا دادن به ساعت، ظاهری زیبا و درخشان پیدا کرد.
📌 جمله سازی با کلمه (انتظار) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه “انتظار” به معنای منتظر بودن یا منتظر رسیدن چیزی است.
- من در ایستگاه انتظار اتوبوس بودم.
- او به انتظار رسیدن دوستانش در پارک ایستاده بود.
- انتظار کشیدن همیشه سخت است.
- معلم از ما خواست که برای شروع درس انتظار بکشیم.
- ما مدت زیادی در صف انتظار بودیم تا نوبتمان برسد.
- در انتظار نامهای از پدرم هستم.
- من نمیتوانم بیشتر از این انتظار بکشم.
- او با انتظار به ساعت نگاه میکند تا کلاس شروع شود.
- ما باید در انتظار نوبت خود بمانیم.
- در انتظار باران هستیم تا به مزرعه برویم.
📌 جمله سازی با کلمه (اثر) برای کلاس چهارم📌
- این اثر نقاشی خیلی زیباست.
- این اثر طبیعت در قلب من باقی میماند.
- معلم درباره اثر کتابهای مختلف بر ذهن ما صحبت کرد.
- اثر این حادثه هنوز در ذهن مردم باقی است.
- او در مسابقه کتابخوانی اثر زیادی از خود به جا گذاشت.
- این فیلم اثر عمیقی بر روی من گذاشت.
- من در حال نوشتن یک اثر ادبی هستم.
- این مقاله در شناخت بهتر فرهنگ ایرانی اثر زیادی دارد.
- برخی از تغییرات آب و هوا اثر منفی بر محیط زیست دارند.
- این اثر تاریخی در موزه نگهداری میشود.
📌 جمله سازی با کلمه (آویخت) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه “آویخت” به معنی آویزان کردن چیزی به جایی است.
- او آویخت یک تابلو زیبا روی دیوار.
- درختان با برگهای خود آویخت و باد آنها را تکان میدهد.
- من آویخت یک گلی را به درخت حیاط.
- پیرزن چادر خود را به درخت آویخت.
- گربه آویخت به درخت و از آن بالا رفت.
- بچهها پرچم را به میله آویخت.
- او لباسش را به طناب آویخت تا خشک شود.
- درختان گلهای رنگی خود را به شاخهها آویخت.
- او لباسش را به درخت آویخت تا به آن شکل دهد.
- شال گردن را به شاخۀ درخت آویخت تا باد آن را تکان دهد.
📌 جمله سازی با کلمه (برکه) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه برکه : جایی که آب جمع می شود.
- در کنار برکه ماهیهای رنگارنگ شنا میکنند.
- برکه پر از آب است و درختان اطراف آن سایه میدهند.
- در برکه نیلوفرهای آبی شناور هستند.
- ما در برکه ماهی گرفتیم و روز خوبی داشتیم.
- برکه به خاطر بارانهای اخیر پر آب شده است.
- کودکها به کنار برکه رفتند تا بازی کنند.
- در برکه پرندگان زیادی آب مینوشند.
- برکه محل مناسبی برای استراحت پرندگان است.
- در حیاط خانه، یک برکه کوچک داریم که پر از ماهی است.
- برکه با آب صاف و زلال خود خیلی زیبا به نظر میرسد.
📌 جمله سازی با کلمه (پوشش) برای کلاس چهارم📌
- درختان جنگل پوشش خوبی برای حیوانات ایجاد میکنند.
- برای محافظت از کتابها، آنها را با پوشش پلاستیکی میپوشانیم.
- در فصل زمستان، نیاز به پوشش گرم برای بدن داریم.
- این پوشش برای ضد آب بودن بسیار مناسب است.
- ما در مدرسه باید یک پوشش مرتب و تمیز داشته باشیم.
- پوشش گیاهی در کوهها بسیار کم است.
- برای جلوگیری از آسیب دیدن، هر کتاب را با پوشش مخصوص خود میپوشانیم.
- او از یک پوشش ضد آفتاب استفاده کرد تا پوستش نسوزد.
- در حیاط مدرسه پوشش گیاهی زیادی وجود دارد.
- لباسهای پوشش تابستانی باید سبک و راحت باشند.
📌 جمله سازی با کلمه (پهن کرد) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه پهن کرد به معنای گسترده کردن یا باز کردن چیزی بر روی سطح است.
- او سفره را روی زمین پهن کرد تا غذا بخوریم.
- من کتابهای خود را روی میز پهن کردم.
- مادر برای مهمانها یک سفره بزرگ پهن کرد.
- کودک بازیاش را در حیاط پهن کرد.
- وقتی باران آمد، گلها به زمین پهن کردند.
- او برگها را روی زمین پهن کرد تا از آنها استفاده کند.
- من تختهسفید را با گچ پهن کردم تا بنویسم.
- در پارک، کودکان یک تشک را پهن کردند و بازی کردند.
- معلم برگهها را روی میز پهن کرد تا ما حل کنیم.
- پدر یک پتو را برای خواب در اتاق پهن کرد.
📌 جمله سازی با کلمه (تیره) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه تیره به معنی تاریک است.
- آسمان در غروب بسیار تیره شد.
- رنگ این کتاب تیره است و خیلی راحت کثیف نمیشود.
- او یک پیراهن تیره به تن دارد.
- در شبهای تیره، نور ماه کمک میکند که ببینیم.
- چشمان او به رنگ تیره است.
- رنگ تیره به خانه حس جدیت میدهد.
- درختان در جنگلهای تیره بسیار بلند هستند.
- در شبهای تیره، باید از چراغ قوه استفاده کنیم.
- این آب خیلی تیره است و نمیتوانیم داخل آن را ببینیم.
- در این تابلو، رنگهای تیره بیشتر به چشم میخورند.
📌 جمله سازی با کلمه (دریغ) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه دریغ به معنای حسرت و پشیمانی از چیزی که انجام نشده یا از دست رفته است.
- دریغ است که وقت خود را بیهوده تلف کنیم.
- دریغ که او نتواست در مسابقه شرکت کند.
- من از دیدن این منظره زیبا دریغ خوردم.
- دریغ که نتوانستیم به جشن تولد او برویم.
- وقتی فرصت خوبی برای یادگیری داریم، دریغ نکنیم.
- دریغ است که کتابهای خوب را به درستی مطالعه نکنیم.
- دریغ است که درختان جنگل به این سرعت قطع شوند.
- دریغ که او نتوانست در امتحان موفق شود.
- او از این که نتوانسته بود کمک کند، دریغ میکرد.
- دریغ است که این فرصت خوب از دست برود.
📌 جمله سازی با کلمه (غوک) برای کلاس چهارم📌
🔸معنی درست کلمه غوک (قورباغه) را نشان دهند.
- غوک در کنار دریاچهها زندگی میکند.
- من یک غوک سبز در باغچه دیدم.
- غوکها به طور معمول شبها صدا میدهند.
- این غوک بسیار بزرگ و قوی است.
- در فصل بهار، غوکها از رودخانه به بیرون میآیند.
- غوکها در آب زندگی میکنند و قادرند خیلی خوب شنا کنند.
- بچهها در پارک یک غوک را پیدا کردند.
- صدای غوکها در شب بسیار آرامشبخش است.
- من یک غوک کوچک را در چمنزار دیدم.
- غوکها پوستشان نرم و مرطوب است.
📌 جمله سازی با کلمه (چیره دست) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه چیره دست به معنای فردی است که در کاری ماهر و توانا باشد.
- او یک چیره دست در بازی شطرنج است.
- این معلم چیره دست در تدریس ریاضی است.
- من همیشه از ترفندهای چیره دست آشپزی او شگفت زده میشوم.
- او به عنوان یک نوازنده چیره دست در کنسرتها میدرخشد.
- مادر من یک چیره دست در درست کردن کیکهای خوشمزه است.
- او در فوتبال خیلی چیره دست است و گلهای زیادی میزند.
- این نقاشی با دستهای چیره دست او کشیده شده است.
- به عنوان یک چیره دست در کارهای دستی، همیشه ایدههای جدید دارد.
- او با استفاده از ابزارهای ساده، به یک چیره دست در ساخت وسایل چوبی تبدیل شده است.
- در مسابقات دوچرخهسواری، او یک چیره دست بود و اول شد.
📌 جمله سازی با کلمه (ضخیم) برای کلاس چهارم📌
🔸معنای مختلف کلمه ضخیم را در زمینههای گوناگون نشان میدهند.
- این کتاب خیلی ضخیم است و چندین فصل دارد.
- لباس ضخیمی برای زمستان نیاز داریم.
- او یک لایه ضخیم از برف روی زمین دید.
- دیوار این خانه ضخیم و محکم است.
- من یک جلد ضخیم از داستانهای قدیمی دارم.
- درختان جنگل تنههای ضخیمی دارند.
- این کتاب ضخیم باید چند روز برای خواندن وقت بگذارم.
- دریاچه یخزده یک لایه ضخیم از یخ داشت.
- کاغذ این دفتر خیلی ضخیم است.
- او یک لایه ضخیم از کرم روی صورتش زد تا از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.
📌 جمله سازی با کلمه (معرفت) برای کلاس چهارم📌
🔸معنای درست و کاربردی کلمه معرفت را در موقعیتهای مختلف نشان میدهند.
- داشتن معرفت به ما کمک میکند تا دیگران را بهتر درک کنیم.
- معرفت یعنی احترام به احساسات و نیازهای دیگران.
- او با معرفت رفتار کرد و همیشه به دیگران کمک میکند.
- معرفت باعث میشود که در برابر مشکلات صبور باشیم.
- معلم به ما یاد داد که با معرفت با همکلاسیهایمان رفتار کنیم.
- درختان و گلها نماد معرفت طبیعت هستند.
- معرفت به معنای دانستن و درک درست از مسائل است.
- او با معرفت و با ادب به بزرگترها سلام میکند.
- معرفت به انسانها کمک میکند تا به یکدیگر محبت کنند.
- داشتن معرفت یعنی درک کردن خوبیها و بدیها.
📌 جمله سازی با کلمه (گریخت) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه گریخت به معنی فرار کردن یا دور شدن به سرعت است.
- او از خانه گریخت تا به پارک برود.
- وقتی سگ به او نزدیک شد، او ترسان شد و گریخت.
- از دست دزد، او گریخت تا خود را نجات دهد.
- وقتی که باران شروع به باریدن کرد، بچهها به سرعت گریختند.
- او با سرعت از کلاس گریخت چون معلم ناراحت شده بود.
- وقتی که صدای بلند شنید، از ترس گریخت.
- بعد از اینکه صدای ماشین آمد، او از خیابان گریخت.
- در بازی، وقتی که حریف به او نزدیک شد، او گریخت.
- وقتی دید که معلم وارد کلاس شد، به سرعت گریخت.
- در جنگل، حیوانات از شکارچی گریختند.
📌 جمله سازی با کلمه (پذیرفت) برای کلاس چهارم📌
🔸معنای کلمه پذیرفت را در موقعیتهای مختلف نشان میدهند.
- او درخواست من را پذیرفت و با من به پارک رفت.
- معلم پیشنهاد کمک من را پذیرفت.
- او به دعوت من برای جشن تولد پذیرفت.
- من عذرخواهیاش را پذیرفت و دیگر ناراحت نشدم.
- پدرم پیشنهاد خرید کتاب جدید را پذیرفت.
- من همیشه پیشنهادهای دوستانم را پذیرفته و قبول میکنم.
- او به شرایط مسابقه پذیرفت و شروع به بازی کرد.
- معلم از من خواست که مسئولیت پروژه را پذیرفتم.
- مادر در نهایت پیشنهاد تغییر برنامه را پذیرفت.
- وقتی از او خواستم که کمک کند، او با خوشحالی پذیرفت.
📌 جمله سازی با کلمه (تاب نیاوردند) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه تاب نیاوردند در این جملات به معنی از دست دادن توان یا تحمل در برابر فشار یا سختی است.
- آنها در برابر مشکلات تاب نیاوردند و ادامه دادند.
- وقتی شنیدند که آزمون سخت است، بعضی از دانشآموزان تاب نیاوردند.
- در مقابل فشار زیاد، او تاب نیاورد و از حال رفت.
- بعد از ساعتها تمرین، بازیکنان تیم تاب نیاوردند و از خستگی نشستند.
- در آن شرایط دشوار، همه تاب نیاوردند و دست از تلاش کشیدند.
- او در مقابل سختیهای زندگی همیشه تاب نیاورد.
- وقتی از او خواستند که بیشتر کار کند، تاب نیاورد و گفت که خسته است.
- در بازی، یکی از بچهها به دلیل فشاری که داشت، تاب نیاورد و بازی را ترک کرد.
- در برابر انتقادهای زیاد، او تاب نیاورد و اشک ریخت.
- برخی از دانشآموزان در امتحان خیلی سخت تاب نیاوردند و نتوانستند پاسخ دهند.
📌 جمله سازی با کلمه (بگشود) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه بگشود در این جملات به معنای “باز کردن” یا “گشودن” آمده است.
- او در را با کلید بگشود و وارد اتاق شد.
- پس از مدتها، کتاب را باز کرد و آن را بگشود.
- وقتی درخت گلهایش را بگشود، باغ بسیار زیبا شد.
- باد پنجره را بگشود و هوا تازه شد.
- مادر در کمد را بگشود و کتابها را بیرون آورد.
- پس از رسیدن به مقصد، او در جعبه را بگشود.
- روزی روزگاری، شاه دروازههای قصر را بگشود.
- وقتی او کاغذ را بگشود، نامهای از دوستش پیدا کرد.
- در شبهای تاریک، ماه کمکم بگشود و نور خود را به زمین انداخت.
- هنگامی که دریا به آرامی شروع به بگشود، کشتیها به حرکت در آمدند.
📌 جمله سازی با کلمه (نشانید) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه نشانید به معنی کاشتن یا قرار دادن دانهها و گیاهان استفاده شده است.
- مادر گلها را در گلدان نشانید تا زیبا شوند.
- او درختان خرما را در زمین نشانید.
- معلم از ما خواست که بذر گیاهان را در باغچه نشانیم.
- پدر در حیاط چند نهال کوچک نشانید.
- او دانههای آفتابگردان را در خاک نشانید.
- برای کاشت درختان میوه، باید ابتدا درختچهها را نشانید.
- من گلها را در باغچه نشانیدم تا به زودی شکوفا شوند.
- کشاورز در مزرعه، بذر برنج را نشانید.
- او در زمین کشاورزی سبزیجات را نشانید.
- درختان جدید را در گوشهی حیاط نشانید.
📌 جمله سازی با کلمه (هوشیار) برای کلاس چهارم📌
🔸معنای هوشیار به معنی بیدار، دقیق و مراقب هستند.
- او همیشه هوشیار است و هیچ چیزی را از دست نمیدهد.
- برای حل مسأله ریاضی باید هوشیار و دقیق باشیم.
- وقتی در کلاس درس هستیم، باید هوشیار باشیم تا معلم را متوجه شویم.
- یک هوشیار همیشه مراقب محیط اطراف خود است.
- برای موفقیت در مسابقه، باید هوشیار و سریع عمل کنی.
- او در بازیهای فکری خیلی هوشیار است و همیشه برنده میشود.
- در هنگام عبور از خیابان باید هوشیار باشیم و به ماشینها دقت کنیم.
- برای انجام آزمایش، باید هوشیار و مراقب باشی تا اشتباهی پیش نیاید.
- او یک هوشیار بود که همیشه در حل مشکلات کمک میکرد.
- در هنگام خواندن کتاب، باید هوشیار باشیم تا تمام نکات را درک کنیم.
📌 جمله سازی با کلمه (سراغ) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه سراغ به معنای پی چیزی رفتن است.
- من بعد از مدرسه به سراغ کتابخانه میروم.
- او از من سراغ دوستش را گرفت.
- برای پیدا کردن گمشدهام، به سراغ پارک رفتم.
- معلم از ما خواست که به سراغ تمرینها برویم.
- وقتی به خانه برگشتم، مادر سراغ تکالیفم را گرفت.
- من به سراغ آن فروشگاه رفتم تا هدیهای بخرم.
- او برای پیدا کردن کتاب جدید به سراغ کتابفروشی رفت.
- پس از مدتی، دوستانم سراغ من را از معلم پرسیدند.
- من هیچوقت به سراغ کارهای بد نمیروم.
- او همیشه در وقت آزادش به سراغ بازیهای جدید میرود.
📌 جمله سازی با کلمه (دل انگیز) برای کلاس چهارم📌
- منظره دریا در غروب آفتاب بسیار دل انگیز بود.
- صدای آواز پرندگان در صبح خیلی دل انگیز است.
- بوی گلهای تازه در باغچه دل انگیز به مشام میرسد.
- این موسیقی بسیار دل انگیز و آرامشبخش است.
- خاطرات دوران کودکی همیشه برای من دل انگیز هستند.
- قدم زدن در جنگل با هوای تازه بسیار دل انگیز است.
- غذای مادر همیشه بسیار دل انگیز و خوشمزه است.
- دیدن چهرههای شاد دوستانم برایم دل انگیز است.
- درختان سبز و گلهای رنگارنگ منظرهای دل انگیز به وجود آوردهاند.
- خواندن داستانهای جالب همیشه برایم دل انگیز است.
📌 جمله سازی با کلمه (جهان افروز) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه جهان افروز به معنای روشن کننده ی جهان است.
- جهان افروز دختر مهربان و شادابی است.
- امروز در جشن تولد جهان افروز همه خوشحال بودند.
- جهان افروز همیشه با لبخند به دیگران کمک میکند.
- کتابهای جهان افروز در مورد طبیعت و گلها هستند.
- جهان افروز با نقاشیهای زیبا در کلاس معروف است.
- به نظر میرسد که جهان افروز همیشه در حال شادی و خوشحالی است.
- او یک دوست وفادار و جهان افروز برای همه است.
- در مدرسه، جهان افروز به عنوان دانشآموزی مودب و باهوش شناخته میشود.
- جهان افروز در ورزشهای گروهی بسیار موفق است.
- جهان افروز دوست دارد همیشه در کنار دوستانش باشد.
📌 جمله سازی با کلمه (نیلی) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه نیلی به معنای رنگ آبی تیره است.
- آسمان در شب به رنگ نیلی در میآید.
- این پارچه رنگ نیلی زیبایی دارد.
- گلهای باغچه رنگ نیلی دارند.
- دریا در دوردستها به رنگ نیلی دیده میشود.
- او یک لباس نیلی برای جشن خرید.
- وقتی خورشید غروب میکند، رنگ آسمان نیلی میشود.
- این نیلی رنگ در نقاشی بسیار جذاب است.
- در فصل تابستان، آسمان نیلی و صاف است.
- در شبهای روشن، دریاچه به رنگ نیلی دیده میشود.
- من یک کیف نیلی برای مدرسه دارم.
📌 جمله سازی با کلمه (قشر) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه قشر به معنای لایه ، پوسته است.
- درختان دارای قشر بیرونی محکمی هستند که از آنها محافظت میکند.
- پوست انسان یک قشر محافظتی برای بدن است.
- قشر خاک که روی زمین قرار دارد، برای رشد گیاهان بسیار مهم است.
- او یک لایه قشر چربی در اطراف بدنش دارد.
- قشر بالای دریاچه به دلیل آفتاب گرم میشود.
- در این درس، ما درباره قشر زمین و لایههای مختلف آن یاد میگیریم.
- وقتی پوست یک پرتقال را میکنیم، به قشر آن میرسیم.
- قشر گیاهی که در جنگلها وجود دارد، خانه بسیاری از حیوانات است.
- درختان در فصل زمستان قشر جدیدی از پوست میسازند.
- قشر زندگی در این منطقه خیلی متفاوت از دیگر مناطق است.
📌 جمله سازی با کلمه (رمه) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه رمه به معنای گلّه ی گوسفند است.
- رمه گوسفندان در چراگاه به راحتی میچریدند.
- او به همراه رمه به دشت رفت.
- رمه در کنار رودخانه آرام گرفته بود.
- کشاورز همیشه رمه خود را از شب تا صبح در کنار خانه میبرد.
- در کوهستان، رمه با سرعت حرکت میکند.
- رمه گوسفندان برای محافظت از گرگها دور هم جمع شدند.
- رمه به سوی مرتع تازه حرکت کرد.
- گوسفندان رمه را در کنار حصار نگه دارید.
- صدای رمه در دشت پیچید.
- در صبح زود، کشاورز برای جمعآوری رمه به بیرون رفت.
📌 جمله سازی با کلمه (تپید) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه تپید به معنای حرکت کرد، بی قرارشد است.
- قلب من وقتی از خواب بیدار شدم، به شدت تپید.
- وقتی او به من خبر خوش داد، قلبم تپید.
- دستم را روی سینهام گذاشتم و احساس کردم که قلبم تپید.
- وقتی در مسابقه دو شرکت کردم، قلبم تپید.
- او در میان جمعیت ایستاده بود و قلبش از هیجان تپید.
- وقتی نامم در لیست برندگان خوانده شد، قلبم تپید.
- وقتی به جنگل رفتم، صدای قلبم تپید از ترس.
- وقتی او را دیدم، قلبم بیوقفه تپید.
- در هنگام شنیدن خبر ناخوشایند، قلبم شروع به تپیدن کرد.
- وقتی در مسابقه فوتبال گل زدیم، همه از خوشحالی تپیدند.
📌 جمله سازی با کلمه (دشواری) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه دشواری به معنای سختی است.
- من در انجام این تمرین دشواری زیادی دارم.
- دشواری حل معما همیشه باعث میشود بیشتر فکر کنم.
- بعضی وقتها، کارهای جدید با دشواری انجام میشوند.
- او در دشواری فهمیدن درس ریاضی کمک میخواهد.
- در دشواری شرایط، باید صبور بود.
- دشواری در یادگیری زبان جدید طبیعی است.
- من از دشواری راه رفتن در برف خسته شدم.
- همه ما باید با دشواریها روبرو شویم تا قویتر شویم.
- دشواری حل مسائل علمی به من انگیزه میدهد.
- وقتی با دشواری مواجه میشویم، باید آرامش خود را حفظ کنیم.
📌 جمله سازی با کلمه (پراکند) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه پراکند به معنای پخش کرد است.
- او پراکند کتابها را روی میز.
- باد برگها را در همه جا پراکند.
- معلم پراکند تخته را با رنگهای مختلف.
- نسیم ملایم گلها را در باغ پراکند.
- او قندهای شکر را به دور اتاق پراکند.
- مادر شیرینیها را بین مهمانها پراکند.
- باران قطرههای خود را در سراسر زمین پراکند.
- بچهها گلهای رنگی را در حیاط پراکند.
- من آب را در گلدانها پراکند.
- پرندگان دانهها را در همه جای باغ پراکند.
📌 جمله سازی با کلمه (از پس) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه از پس به معنای از پشت است.
- او به خوبی از پس حل مسائل ریاضی برآمد.
- من نمیتوانم از پس تکالیف سنگین امروز بربیایم.
- علی همیشه از پس کارهای سخت برمیآید.
- با تلاش زیاد، ما از پس تمرینهای ورزشی برخواهیم آمد.
- او با دقت زیاد، از پس نقاشیهایش برآمد.
- نمیدانم چگونه از پس امتحان این هفته بر بیایم.
- مریم با کمک دوستانش از پس مشکلات مدرسه برآمد.
- اگر با تلاش بیشتر بخواهی، قطعاً از پس همه کارها برخواهی آمد.
- او به راحتی از پس انجام وظایف خانه بر میآید.
- من امیدوارم که بتوانم از پس کارهای روزانهام برآیم.
📌 جمله سازی با کلمه (نظاره کنند) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه نظاره کنند به معنای نگاه کنند، تماشا کنند است.
- ما از بالای کوه به زیبایی غروب نظاره کردند.
- بچهها از پنجره به بارش برف نظاره کردند.
- حیوانات در باغ وحش در سکوت نظاره کردند.
- مردم در پارک جمع شدند تا آتشبازی را نظاره کنند.
- او همیشه دوست دارد که پرندگان را نظاره کند.
- درختان در باد به آرامی نظاره میکنند.
- ما در کنار دریا نشستیم و به امواج نظاره کردیم.
- افراد زیادی از فاصله دور مسابقه را نظاره کردند.
- معلم به ما گفت که از رفتار همکلاسیها نظاره کنیم.
- درختان در بهار شکوفهها را نظاره میکنند.
📌 جمله سازی با کلمه (خودنمایی) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه خودنمایی به معنای نشان دادن خود است.
- او برای خودنمایی در کلاس همیشه به دیگران جواب میدهد.
- خودنمایی در موقعیتهای نادرست میتواند باعث ناراحتی دیگران شود.
- بعضیها از خودنمایی در جمع لذت میبرند.
- او همیشه در مسابقات خودنمایی میکند و خود را بهترین میداند.
- به جای خودنمایی بهتر است که به کارهای گروهی کمک کنیم.
- خودنمایی در مواقعی که نیاز نیست، خوب نیست.
- او در جشن تولد با لباس جدیدش خودنمایی میکرد.
- من دوست ندارم در کلاس برای خودنمایی صحبت کنم.
- خودنمایی در کارهای گروهی میتواند مشکلاتی ایجاد کند.
- گاهی اوقات، خودنمایی باعث میشود که افراد دیگر احساس بدی پیدا کنند.
📌 جمله سازی با کلمه (داوری) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه داوری به معنای قضاوت است.
- داوری مسابقه فوتبال خیلی سخت است.
- معلم به عنوان داوری در مسابقه علمی انتخاب شد.
- او برای داوری در مسابقه شعرخوانی آمده بود.
- داوری بازیها همیشه بر عهده یک نفر است.
- من از داوری درست و منصفانه خوشم میآید.
- در داوری مسابقات، باید به همه شرکتکنندگان فرصت داده شود.
- داوری مسابقه در اختیار مربی قرار دارد.
- من میخواهم روزی به عنوان داوری در مسابقات ورزشی شرکت کنم.
- داوری یک کار مسئولانه است که نیاز به دقت دارد.
- داوری در مسابقات باید بدون تبعیض باشد.
📌 جمله سازی با کلمه (پهنه) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه پهنه به معنای میدان ، سطح است.
- دریاچه یک پهنه وسیع از آب دارد.
- پهنه زمین در این منطقه بسیار گسترده است.
- این پهنه از دشتهای سرسبز پر است.
- در آسمان شب، یک پهنه بزرگ از ستارگان میدرخشید.
- پهنه رودخانه با گلهای زیبایی پوشیده شده است.
- پهنه بزرگتر از یک شهر به نظر میرسد.
- در پهنه دریا، کشتیها به راحتی حرکت میکنند.
- در پهنه کویر، هیچ درختی به چشم نمیخورد.
- پهنه جنگل پر از درختان بلند است.
- این پهنه را برای برگزاری جشن انتخاب کردند.
📌 جمله سازی با کلمه (ارغوانی) برای کلاس چهارم📌
- گلهای ارغوانی در باغچه بسیار زیبا هستند.
- رنگ ارغوانی یکی از رنگهای مورد علاقه من است.
- او لباس ارغوانی خود را برای جشن پوشید.
- درختهای ارغوانی زیبایی خاصی دارند.
- این ارغوانی روشن مانند رنگ آسمان در غروب است.
- رنگ ارغوانی در نقاشیهایش همیشه دیده میشود.
- من یک ارغوانی پر رنگ برای رنگآمیزی انتخاب کردم.
- پارچه ارغوانی خیلی شیک به نظر میرسد.
- در فصل بهار، شکوفههای ارغوانی درختان ظاهر میشود.
- او یک گل ارغوانی به من هدیه داد.
📌 جمله سازی با کلمه (زینت داد) برای کلاس چهارم📌
- او اتاقش را با گلهای رنگی زینت داد.
- مادر سفره را با ظرفهای زیبای نقرهای زینت داد.
- جشن تولد با شمعهای رنگی و بادکنکهای بزرگ زینت داد.
- باغچه را با گلهای خوشبو زینت داد.
- او کتابخانه را با تابلوهای هنری زینت داد.
- لباسش را با گردنبند طلایی زینت داد.
- این باغ با درختان بلند زینت داد.
- من کارت تولد را با طرحهای زیبا زینت داد.
- او دمنوشش را با برگهای نعناع زینت داد.
- جشن عروسی با گلهای سفید و شمعهای روشن زینت داد.
📌 جمله سازی با کلمه (شگفت انگیز) برای کلاس چهارم📌
- این نقاشی بسیار شگفت انگیز و زیبا است.
- من یک فیلم شگفت انگیز دیدم که همه را حیرت زده کرد.
- این بازی شگفت انگیز بود و همه از آن لذت بردند.
- او یک شگفت انگیز در دنیای علم است.
- وقتی به دریاچه نگاه کردم، منظرهای شگفت انگیز دیدم.
- سفر به این جزیره برای ما یک تجربه شگفت انگیز بود.
- درختان در پاییز رنگهایی شگفت انگیز دارند.
- این شگفت انگیز است که چطور پرندگان میتوانند مهاجرت کنند.
- او یک شگفت انگیز در دنیای ورزش است.
- وقتی به آسمان شب نگاه میکنم، ستارگان خیلی شگفت انگیز به نظر میآیند.
📌 جمله سازی با کلمه (گلگون) برای کلاس چهارم📌
🔸کلمه گلگون به معنای سرخ رنگ است.
- صورتش پس از دویدن به رنگ گلگون درآمد.
- آسمان در غروب گلگون و زیبا شد.
- لباس گلگون او خیلی جذاب بود.
- دستانش از خستگی به رنگ گلگون شده بودند.
- درختان باغ در فصل بهار با گلهای گلگون پوشیده شدهاند.
- لبخند او چهرهاش را گلگون کرده بود.
- درختان در این فصل با برگهای گلگون پر شدهاند.
- پوست صورتش در اثر سرمای زمستان کمی گلگون شده بود.
- رنگ گلگون غروب دریاچه، چشمها را خیره میکرد.
- گلهای گلگون در باغچه زیبا بودند.
📌 جمله سازی با کلمه (دمی) برای کلاس چهارم📌
کلمه دمی به معنای لحظه ای است.
- یک دمی از وقت را برای استراحت گرفتن اختصاص بده.
- دمی در سکوت نشسته بود و به منظره نگاه میکرد.
- او دمی با دوستانش در حیاط بازی کرد.
- در دمی از وقت، خورشید غروب کرد.
- من دمی در کنار دریا قدم زدم.
- دمی به یاد خاطرات گذشته خندید.
- دمی از زمان را به فکر فرو رفت.
- او دمی در کتابخانه نشسته بود و مطالعه میکرد.
- دمی با خود اندیشید که چه کار میتواند انجام دهد.
- در دمی از زمان، همه چیز تغییر کرد.
🔸در پایان، جملهسازی یکی از مهارتهای مهم در یادگیری زبان است که به دانشآموزان کمک میکند تا افکار و ایدههای خود را بهطور واضح و مرتب بیان کنند. در نتیجه، یادگیری جملهسازی نه تنها در تکمیل جملات و نوشتن متون کمک میکند، بلکه به فهم بهتر زبان و ارتباطات شفاهی نیز میانجامد.
امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته باشد.
نظر شما برای ما ارزشمند است، چون هر فکر جدید میتواند درختی از خلاقیت و پیشرفت بکارد.
🌟 دانشآموز عزیز، دنبال کلمهای خاص هستی؟ 🔍
ما اینجاییم تا کمکت کنیم! اگر کلمهای در سایت نبود و دوست داری براش جملهسازی بشه، همینجا بنویس! ✍️ ما در کوتاهترین زمان برات جملههای آموزشی آماده میکنیم و در نظرات همین مطلب قرار میدیم. 🚀
لطفاً به این شکل بنویسید تا بهتر راهنماییتون کنیم:
مثال: "جمله با کلمه مدرسه کلاس سوم"
نیلی
15 جمله سازی با کلمه (نیلی) برای کلاس چهارم
نشان
15 جمله سازی با کلمه (نشان) برای کلاس چهارم