انشا

انشا درباره اگر قدرت داشتم

در این مطلب از سایت موضوع، انشا درباره اگر قدرت داشتم برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

✍انشا درباره اگر قدرت داشتم✍

مقدمه:
ذهن انسان سرشار از آرزوها و رویاهایی است که در خلوت خود با آنها نجوا می‌کند. گاه در این رویاها خود را در جایگاه‌های متفاوتی می‌بینیم و به قدرت‌هایی مجهز می‌شویم که دنیایمان را دگرگون می‌کنند. من هم بارها در خیال خود به این فکر کرده‌ام که اگر قدرت داشتم چه کارهایی می‌کردم.

بدنه:
اگر قدرت داشتم، جهانی عاری از فقر و گرسنگی می‌ساختم. دیگر هیچ کودکی در گوشه‌ای از دنیا از گرسنگی رنج نمی‌برد و هیچ انسانی حسرت داشتن سرپناهی امن را در دل نمی‌پروراند. ثروت دنیا به طور عادلانه بین همه انسان‌ها تقسیم می‌شد و دیگر شاهد شکاف عمیق طبقاتی در جامعه نمی‌بودیم.

اگر قدرت داشتم، صلح و دوستی را در سراسر جهان حاکم می‌کردم. دیگر جنگی در نمی‌گرفت و خون هیچ انسانی به ناحق ریخته نمی‌شد. همه انسان‌ها با احترام و همدلی با یکدیگر رفتار می‌کردند و به جای کینه و نفرت، عشق و محبت را در دل‌های خود می‌کاشتند.

اگر قدرت داشتم، بیماری‌ها را ریشه‌کن می‌کردم. دیگر هیچ انسانی از درد و رنج بیماری رنج نمی‌برد و همه مردم از سلامتی کامل برخوردار می‌شدند. علم پزشکی به بالاترین سطح خود می‌رسید و دانشمندان راه‌های درمان هر نوع بیماری را کشف می‌کردند.

اگر قدرت داشتم، به محیط زیست آسیب‌زده زمین التیام می‌بخشیدم. جنگل‌ها دوباره سرسبز می‌شدند، هوا پاک و زلال می‌شد و رودخانه‌ها از زباله و آلودگی پاک می‌شدند. انسان‌ها در هماهنگی با طبیعت زندگی می‌کردند و به حفظ و نگهداری آن اهمیت می‌دادند.

اگر قدرت داشتم،به همه انسان‌ها آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت ارائه می‌دادم. دیگر هیچ کودکی از تحصیل محروم نمی‌شد و همه فرصت‌های برابر برای یادگیری و رشد داشتند. دانش و آگاهی در تمام نقاط جهان گسترش می‌یافت و انسان‌ها به بالاترین سطح دانش و بینش دست می‌یافتند.

اگر قدرت داشتم، جهانی پر از خلاقیت و نوآوری می‌ساختم. انسان‌ها از قوه تخیل خود به بهترین نحو استفاده می‌کردند و ایده‌های جدید و نوآورانه‌ای را به ثمر می‌رساندند. علم و هنر در کنار هم پیشرفت می‌کردند و زندگی انسان‌ها به لحاظ مادی و معنوی غنی‌تر می‌شد.

می‌دانم که اینها فقط آرزوهایی هستند که در ذهن من شکل گرفته‌اند و شاید هیچگاه به طور کامل به واقعیت تبدیل نشوند. اما من معتقدم که امید داشتن و برای رسیدن به آرزوها تلاش کردن، خود ارزشی بزرگ دارد.

حتی اگر نتوانم به تمام این آرزوها دست پیدا کنم، تلاش می‌کنم تا در حد توانم برای ساختن دنیایی بهتر قدم بردارم.

نتیجه گیری:
من به قدرت انسان‌ها برای تغییر و تحول باور دارم و امیدوارم روزی فرا برسد که همه این آرزوها به حقیقت بپیوندند و دنیایی عاری از غم و اندوه، پر از صلح و دوستی، سلامتی و رفاه برای همه انسان‌ها رقم بخورد.

امیدواریم که این انشا مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا